severna makedonija skopljeFoto: EPA-EFE/GEORGI LICOVSKI

Vlada Severne Makedonije pustila je danas u upotrebu prvog digitalnog asistenta u javnom sektoru ADA, zasnovanog na veštačkoj inteligenciji.

Kako je istaknuto, to je prvi takav digitalni asistent u javnom sektoru u regionu, i građanima i kompanijama biće dostupan 24 sata dnevno na tri jezika – makedonskom albanskom i engleskom (ada.gov.mk).

Prema predstavnicima vlade, ovaj digitalni asistent nudi potpune informacije o uslovima investiranja u Severnu Makedoniju i finansijskoj podršci države za investicije, a biće nadograđen drugim uslugama od značaja za poslovni sektor i građane.

Premijer Severne Makedonije Dimitar Kovačevski istakao je da će primena ADA-e uticati na povećanje transparentnosti svih institucija, ali i na smanjenje korupcije i eliminisanje ljudskog faktora u procesima.

„Severna Makedonija se digitalizuje. Uvođenje ovog prvog digitalnog asistenta, što je revolucionarni korak u našem društvu, značiće ubrzanje procesa pružanja usluga zainteresovanim građanima i predstavnicima kompanija“, rekao je Kovačevski.

Vicepremijer za ekonomska pitanja Severne Makedonije Fatmir Bitići je istakao da će ADA biti dostupna 24 časa tokom svih sedam dana u nedelji, kako je rekao, uprkos tračevima da javni sektor nije efikasan.

„Moći će da opslužuje neograničen broj korisnika istovremeno, bez čekanja i nepotrebnog prebacivanja sa institucije na instituciju, i svuda će dobijati iste informacije, što je ključno da se ukloni prostor za manipulaciju istim informacijama“, rekao je Bitići.

Digitalnog asistenta u javnom sektoru ADA napravila je kompanija „Kodvel anlimited“, a razvoj je sa devet miliona denara finansirao Fond za inovacije i tehnloški razvoj Severne Makedonije.

Jedan od suosnivača kompanije Kodvel Nino Karas rekao je da ovaj digitalni asistent omogućava stvaranje digitalnih zaposlenih koji su stručnjaci u zatvorenom domenu znanja i automatizuju komunikaciju sa krajnjim korisnicima, a mogu da komuniciraju preko čet kanala.

„Naprosto, zamislite samo da imate pristup najboljem šalterskom radniku, koji vam je dostupan 24/7 za komunikaciju preko popularnih aplikacija za ćaskanje (Fejsbuk, Mesindžer i Viber) i koji vam može pomoći u bilo čemu što vas interesuje, a povezano je sa odgovarajućom institucijom“, rekao je Karas.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari