Društveni mediji u Srbiji rastu nasuprot globalnom trendu 1Foto: Pixabay / geralt

Društveni mediji globalno beleže ozbiljan pad aktivnih korisnika – u avgustu 2018. godine je Snap, proizvođač aplikacije Snepčet, izjavio je da je u drugom tromesečju izgubio tri miliona dnevno aktivnih korisnika u odnosu na početak godine.

To je prvi put od kada se kompanija javno oglasila, početkom 2017. godine, da je prijavila pad broja korisnika, navodi se u nedavno objavljenoj analizi o medijskim trendovima marketinške agencije Direct Media.

Snepov izveštaj pratio je slične trendove Fejsbuka i Tvitera.

Fejsbuk je u julu 2018. godine otkrio da je da je njegov broj korisnika u Sjedinjenim Državama bio isti kao na početku godine, te da je broj njegovih korisnika u Evropi opao u istom periodu, iako je ukupan broj članova porastao.

Tviter, koji se godinama trudi da poveća interesovanje za svoju platformu, takođe je rekao krajem jula da su se mesečno aktivni korisnici smanjili za jedan milion od početka godine.

Međutim, kako se dodaje u analizi Direct Media, u Srbiji su društveni mediji na najvišem piku – na Fejsbuku ima skoro 3,3 miliona aktivnih korisnika od 4,2 miliona korisnika Interneta u Srbiji. Instagram je imao rast od 36 odsto u Srbiji u 2018. godini, uglavnom kod muške populacije i dostigao je oko dva miliona aktivnih korisnika. Jutjub ima 3,5 miliona korisnika što je skoro polovina ukupnog stanovništva.

U analizi se dodaje i da influenseri na društvenim medijima imaju sve veći uticaj, a da mnogi od njih imaju više pratilaca od malih nacija. Sa druge strane, trend mikro-influensera je u porastu. Ljudi sa dobrim ugledom na veoma značajnim tržištima i tržišnim nišama zovu se mikro-influenseri.

„Oni obično imaju manje od 10.000 pratilaca. Ipak, imaju značajan uticaj na malom tržištu. Pošto su to stručnjaci u svojim oblastima, njihov glas je važan za publiku kojoj pružaju uslugu. Kompanije se mogu direktno obratiti malim segmentima i pokrenuti odluke o kupovini uz pomoć mikro-influensera. Kombinujući snagu 20-30 mikro-influensera, kompanije mogu kreirati uspešnu marketinšku kampanju sa influenserima bez trošenja previše dolara“, ocenjeno je u analizi.

Sa druge strane, ističe se, što brendovi više počinju da ulažu u marketing angažovanjem influensera, veća je potražnja za praćenjem uspeha njihovih kampanja. Na tržištu je dostupan veliki broj alata koji pomažu ne samo da pratite povrat na uložna sredstva od marketinga angažovanjem influensera, već i da utvrdite prave influensere za pristup odreenom brendu.

Društveni mediji u Srbiji rastu nasuprot globalnom trendu 2
Foto: Pixabay / geralt

U 2019. godini, UTM parametri za praćenje povrata na uložena sredstva od marketinga angažovanjem influensera biće od ključnog značaja. To podrazumeva označavanje bilo kakvih dolaznih veza na vaš veb-sajt, koje dajete influenserima kao CTA. Prikazivanje izvora, medija i imena pomoći će vam da pratite (u Gugl analitici) iz koje konkretne kampanje je došao saobraćaj na vaš veb-sajt.

Influenseri u Srbiji?

Iako se digitalne kampanje u Srbiji sve više kreću ka kampanjama gde klijent plaća reklamu po njenom učinku radije nego ka kampanjama podizanja svesti, influenseri sa društvenih medija najviše se angažuju u kampanjama podizanja svesti (nasuprot svetskom trendu), a većina oglašivača meri samo broj impresija, navodi se u analizi Direct Media.

Kako dodaju, pošto je tržište Srbije i dalje malo, a cene su relativno niske, to nam omogućava da angažujemo vodeće influesere po razumnoj ceni.

U Srbiji postoje dve vrste influensera: Instagram i Jutjub influenseri.

Najpopularniji influenseri na Instagramu su devojke sa sadržajem vezanim za modu i šminku – Zorannah (905.000 pratilaca), Marija Žeželj (649.000 pratilaca), Jana Dačović (619.000 pratilaca), Lea Stanković (388.000 pratilaca) itd.

Na Jutjubu, sa druge strane, najpopularniji kanali su za igranje igrica i smešni skečevi i prenkovi: Mudja (1,3 mil-iona pretplatnika), Baka Prase (916.000 pretplatnika), Stuberi (720.000), Djota (611.000), Yasserstain (575.000 )…

Tržižni proboj Netfliksa u Srbiji oko jedan odsto

Prosečna dnevna TV gledanost u Srbiji u 2018. godini iznosila je 5,3 sata. Od početka 2017. godine, Nilsen prati odloženo gledanje emisija u Srbiji i trenutni udeo odloženog gledanja jeste oko 2,5 odsto iako 25 odsto svih TV paketa poseduje ovu opciju.

U Srbiji se TV sadržaj uglavnom i dalje prati preko TV ekrana – samo 10 odsto televizijskih gledalaca prati TV program na kompjuteru, tri odstona tabletu i devet odsto na pametnom telefonu.

Od januara 2016. godine, „Netlix” je dostupan u Srbiji, ali je njihov tržišni udeo još uvek veoma mali – prema Nilsenu i TGI Srbija, tržišni proboj „Netflix”-a je oko jedan odsto. Imajući u vidu OTT TV, IPTV proboj u Srbiji je i dalje oko 18 odsto.

Kompletnu analizu Direct media možete pročitati na ovom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari