Metro po meri Beograda: Beograđanima dato samo da se izjasne o šari na vagonima 1Foto: Pixabay/TheOtherKev

Beograđani su imali mogućnost da se izjasne samo o šarama na vagonima za budući metro na sajtu gradske uprave, koji će se kupiti „netransparento kao što će biti i njegova gradnja“, rekao je danas Nikola Jovanović, na javnoj raspravi „Metro po meri Beograda“, koju je organizovao Centar za lokalnu samoupravu (CLS), čiji je predsednik.

On je podsetio da je pre nekoliko dana bio kraj javnog uvida u planirana rešenja za novi metro, ali se nada da još uvek ima „prostora“ da gradski planeri uvaže mišljenje struke i opšte javnosti koji su bili „uskraćeni“ kod odlučivanja.

Prema njegovim rečima, zakonska je obaveza da se građani konsultuju kod investicionog dela gradskog i opštinskog budžeta, pa tako i da utiču u izboru linija metroa koje mora struka jasno da definiše.

Jovanović je istakao da je generalni plan metroa iz 2012. godine po prvi put tako „dramatično izmenjen u istoriji planiranja metroa“ i upitao „zašto se ne znaju imena domaćih stručnjaka koji su učestvovali u projektovanju“.

„Cena po ranijem projektu je bila oko 2,2 milijarde evra a sad je narasla dva i po puta, mada se ne vidi kvalitativni i tehnički iskorak“, naglasio je Jovanović.

Nekadašnji direktor Sektora za saobraćaj Urbanističkog zavoda Dušan Milanović je ukazao da se koridori po predlogu Generalnog urbanističkog plana (GUP) i sadašnja rešenja uveliko razlikuju.

On je objasio da „gustina korisnika“, na jednomo području, koja se uzima kod planiranja trasa,  obuhvata stanovnike, potrebe zaposlenih i učenika i ocenio da predložena rešenja zaobilaze najveću gustinu dok raniji planom linija prolazi „njenim centralnim delom“.

Kao primer je naveo da koridor GUP obuhvata 37 obrazovnih ustanova, od toga 19 fakulteta i 18 srednjih škola a predloženo rešenje ukupno 18, od čega svega četiri fakulteta.

„Metroom treba povezati saobraćajna čvorišta, prigradski, međugradski i međunarodni saobraćajem“, rekao je Milanović, navodeći da on to ne vidi u predloženim rešenjima, ali im je „konstanta prolazak kroz Beograd na vodi“.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.