Od proglašenja vanrednog stanja tri broda svakodnevno razbijaju led na Savi i Dunavu. Trenutna debljina leda je od 20 do 40 cm, a brodovi „Aleksandar“, „Topčiderka“ i „Kablar“ biće angažovani u tu svrhu još desetak dana.


– Cela Sava je okovana ledom, stvaraju se sante i vodeni čepovi. Kod Bloka 45 trenutno imamao čep dugačak četiri kilometara, a postoji još jedan kod Velokog ratnog ostrva. Brodovi po čitav dan lome led razbijajući ga na sitne komade kako se ne bi stvarali čepovi, jer u tom slučaju postoji mogunost od poplava. Međutim, što se plavljenja tiče, situacija još nije alarmantna, ali smo angažovali ledolomce da bi pomogli splavovima jer bi led mogao da ih povuče sa sobom – izjavio je generalni direktor JVP Beogrda vode Miloš Milovanović.

Inače, brodovi koji već četvrti dan krstare Savom i Dunavom, nisu klasični ledolomci jer ih ovo preduzeće nema. Milovanović kaže da trenutno ne postoji potreba za kupovinom ledolomaca jer su se reke u Beogradu poslednji put zaledile još pre 25 godina, te da je neisplativo nabavljati ih, kad već pomenuti brodovi obavljaju posao efikasno.

– Očekujemo da Obrenovačke elektrane otope led već na minus pet stepeni a to će se po prognozama, dogoditi sledeće nedelje. Ukoliko dođe do pogoršanja vremenskih uslova i stvaranja većih ledenih površina, Republička direkcija za vode potpisala je sporazum sa Vojskon Srbije koja će u tom slučaju led razbijati eksplozivom – dodaje Milovanović.

Na rejonu osmog kilometra Save juče se radilo na razbijanju leda kako bi se omogućilo nesmetano kretanje ostalih brodova. Kritična situacija što se plovidbe tiče, postoji i na Ušću, u rejonu od nultog kilometra Save do Pančevačkog mosta.

– Situacija je alarmantna i na Dunavu, poslednji put on je bio zaleđen još 1984. godine. Tada se led razbijao miniranjem, a u današnjim uslovima to je gotovo nemogiće izvesti zbog objekata koji se nalaze uz obalu – priča Zoran Matić, pomoćnik direktora JVP Beograd vode.

Žika Mitrović, kapetan broda „Aleksandar“ kaže da plovi već 40 godina i da ga je ovaj put Sava iznenadila jer se do sada ona poslednja zamrzavala.

– Najbolje je lomiti led onda kad počne tek da se hvata po površini, jer ukoliko njegova debljina dostigne 50 cm godovo je nemoguće razbiti ga ovakvim brodom. Čini mi se da je trenutno najkritičnije kod Ade Međice – priča kapetan Žika.

Upozorenje građanima

Na zamrznutom Savskom jezeru juče je bilo građana koji su tuda šetali. Iako je površina zaleđena, vodostaj reke opada i led nije oslonjen na vodu, stvara se praznina tako da je led sklon pucanju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari