Predstavnici saobraćajnog instituta CIP i Kineske korporacije za puteve i mostove (CRBC) potpisali su juče predugovor o izradi idejnog i glavnog projekta za most preko Dunava od Zemuna do Borče. Predugovor vredan 1,9 miliona evra, u prostorijama CIP-a potpisali su generalni direktor tog preduzeća Milutin Ignjatović i generalni direktor kineske korporacije Jao Hajdong.


Most Zemun – Borča sa pratećim saobraćajnicama predstavlja regionalnu vezu između Beograda i Južnog Banata, čime se Koridor 10 strateški povezuje sa Koridorom 4 i Rumunijom. Inače, most je deo obilaznice oko Beograda i treba da poveže Zrenjaninski i Pančevački put.

– Most će biti dugačak 1,5 kilometara, a pripadajuće saobraćajnice 21 kilometar – rekao je Milutin Ignjatović, generalni direktor Instituta CIP.

Prema rečima ministarke za Nacionalni investicioni plan Srbije Verice Kalanović idejni idejni i glavni projekat biće završeni u naredna dva meseca. Most će biti dugačak 1,5 kilometara, a biće izgrađene i pristupne saobraćajnice duge 21 kilometar.

– Ukupna vrednost projekta iznosi 170 miliona evra. Eksim banka Kine treba da obezbedi 85 odsto sredstava, a Ministarstvo za NIP 15 odsto, dok će troškove eksproprijacije i tehničkih priprema platiti grad Beograd. Rok otplate kredita je 15 godina, sa počekom od tri godine i fiksnom kamatnom stopom od tri odsto godišnje – rekla je Kalanović, napominjući da Ministarstvo neće dozvoliti probijanje roka za završetak radova, a to je kraj 2013. godine.

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio je da će završetkom tog mosta biti izmešten iz grada veliki deo teretnog i drumskog saobraćaja.

– Čin potpisivanja predugovora samo je još jedan korak ka realizaciji ovog projekta – kazao je Đilas. Izgradnja mosta Zemun – Borča predstavlja novi model realizacije velikih infrastrukturnih i razvojnih projekata u Srbiji i rezultat je saradnje vlada Srbije i Narodne Republike Kine. Sporazum o ekonomskoj saradnji u oblasti infrastrukture između dveju vlada, koji je potpisan 20. avgusta 2009. u Pekingu, utvrđeno je da je prioritet u narednom periodu implementacija projekta izgradnje mosta Zemun-Borča sa pripadajućim saobraćajnicama. Nosilac glavnog projekta je Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, a Grad Beograd je partner u realizaciji tog projekta.

Treći Beograd

Izgradnja mosta Zemun – Borča aktuelizovala je i priču o izgradnji takozvanog „Trećeg Beograda“ na levoj obali Dunava, čija je površina kao polovina sadašnjeg Novog Beograda.

Gradnja nadvožnjaka

Od većih objekata na toj trasi, osim mosta preko Dunava, planirana je, između ostalog, i izgradnja nadvožnjaka preko Zrenjaninskog puta, železničke pruge Beograd – Pančevo i kanala Kolovita.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari