Posle svih ratnih strahota, bivše jugoslavenske republike rešile su da ponovo rade na unapređivanju plovnog puta reke Save. Tim povodom je ovih dana na Građevinskom fakultetu održana radionica, na kojoj su razmenjivane ideje o razvoju saobraćaja rekom Savom, na ekološki dozvoljen način. Jedan od njenih ciljeva je i da se broj plovnih dana vrati na nivo od pre rata.

Savska komisija, koja je organizovala radionicu „Ekološki održivo upravljanje i održavanje plovnih puteva“, formirana je pre više od deset godina, ali se tek sada ozbiljnije počela baviti razvojem saobraćaja preko reke Save. Sastavljena je od predstavnika Srbije, Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hrecegovine, a njen posao usmeren je na razvoj plovnog puta od Beograda do Siska.

Razviti rečni saobraćaj, a ne narušiti životnu sredinu, tematika je direktno povezena sa direktivom Evropske unije o vodama. Teško je povezati ova dva cilja, pa su svoje ideje izložili i predstavnici brojnih međunarodnih organizacija, koji su nam preneli iskustva evropskih zemalja na rešavanju ovog problema – izjavili su predstavnici Savske komisije.

Pre 1990. godine rečni saobraćaj između tada jugoslavenskih republika bio je daleko razvijeniji. U prilog tome govori i podatak da je pre rata godišnje bilo oko 330 plovnih dana, dok se danas rečni saobraćaj između ovih zemalja obavlja svega 220 dana u toku godine.

Nakon raspada SFRJ, reka Sava postala je međunarodna reka, ali bez jedinstvenog režima plovidbe. Tek posle osnivanja Savske komisije koordinisane su aktivnosti njenih članica. One su bile usmerene na uspostavljanje održivog upravljanja vodama i preduzimanje mera na sprečavanju opasnosti, kao što su poplave, led ili ispuštanja opasnih materija. Savska komisija je i jedina rečna komisija koja se bavi i obuhvata i aspekt razvoja plovidbe i zaštitu životne sredine.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari