Mnoga naseljena mesta u regionu Srema duže vreme imaju znatne probleme kako da se prevezu do opštinskih centara ili u sedište regiona Sremsku Mitrovicu. Problem je nedavno dodatno uvećan posle stečaja novosadskog ATP „Vojvodina“, kada su sremska naselja ostala bez direktnih autobuskih veza ne samo sa Novim Sadom i Beogradom veći bez prevoza do opštinskih centara.


Putnici se snalaze kako znaju u opštem haosu bez redovnih linija, tačnih polazaka i stajališta. Čak je i Vrdnik, kao poznato turističko mesto sa nadaleko čuvenom banjom došao u situaciju da do njega više ne dolazi ni jedan jedini autobus iz Beograda i Novog Sada!

Predsednik MZ Vrdnik Živko Ležakov Bata kaže da je deo polazaka preuzeo „Rumatrans“ koji vozi samo do Rume. Đaci, studenti, radnici koji treba da putuju do većih gradova, dovijaju se na raznorazne načine – sopstvenim prevozom, korišćenjem privatnih kombi vozila, taksijem…

– Veći problem je kako se vratiti jer se iz Vrdnika nekako i otputuje. Iz Beograda i Novog Sada više nemamo nijedan dolazak autobusa. Kako neko iz tih gradova da dođe ovde na odmor? Treba da preseda u Rumi ili da luta rumskim ulicama tražeći taksiste. Ma, šta vredi pričati o tome kada nemamo redovne linije čak ni do Iriga gde je opštinsko sedište. O odlasku do mitrovačke bolnice bolje i da ne pričam – kaže Ležakov.

Sekretar u MZ Rivica Smiljana Neškovićkaže da je ovo selo u još težem položaju.

– Taksisti voze direktno od Rume do Vrdnika i zaobilaze Rivicu. Iz sela vozi samo autobus do Rume. Nemamo više nijedan autobus za Novi Sad i Beograd. Često se pešači do Iriga, a ko putuje dalje, zna kako mu je – priča Smiljana Nešković.

Ni u takozvanom Donjem Sremu, u pećinačkoj opštini situacija nije bolja. Predsednik MZ Kupinovo Ljubomir Đuričićpriča nam da sada više nema nijednog autobusa do vojvođanske prestonice.

– Đaci nekako i otputuju do Pećinaca i Rume jer su pojedina preduzeća preuzela deo linija „Vojvodine“ – navodi Đuričić.

-Međutim, kod nas je drugi problem. Oko 90 odsto đaka i radnika svaki dan ide u Zemun i Beograd u školu i na posao. Nedavno su karte poskupele, a većnajavljuju novo poskupljenje. Cene prevoza su ogromne. Od Kupinova do Ašanje, na relaciji od šest kilometara, karta je 120 dinara! Đačka mesečna karta do Beograda je skuplja od 4.000 dinara. Ako se ovako nastavi, vratićemo se u vreme kada je decu školovao samo imućan čovek.

Žitelji mnogih sela svojim peticijama većsu zatražili od lokalnih samouprava i Sremskog okruga da im obezbedi normalan autobuski prevoz sa sigurnim dnevnim polascima. Nedavno je i Pokrajinski sekretarijat za privredu zatražio od resornog Ministarstva za infrastrukturu da hitno obezbedi javni prevoz u međumesnom saobraćaju tamo gde je obustavljen prestankom rada ATP „Vojvodina“. Saobraćaj još nije normalizovan, a putnici su prepušteni sopstvenoj snalažljivosti ili (ne)milosti taksista.

Načelnik Sremskog okruga Sava Ališić kaže da je dobio peticije meštana Klenka i Rivice u kojima je situacija takva da su potpuno odsečeni od sveta, a slično je i u mnogim drugim seoskim sredinama. Lokalne zajednice u prevazilaženju problema trebalo bi da pokušaju da nađu zajednički jezik sa prevoznicima u tim sredinama, smatra Ališić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari