Bolja signalizacija bi spasila živote

Ljudski faktor glavni uzrok nesreće na auto-putu Niš-Beograd, saglasni stručnjaci u oblasti saobraćaja

Ostavite komentar


  1. Saobracajna policija je mogla da upozori vozace, Putevi srbije da postave signalizaciju, ali koga briga za ovaj narod?

  2. Ovde su ljudi poginuli i ne bih da dajem teške optužbe, ali zaista najveću krivicu snose oni koji su se potpuno zaustavili na autoputu u magli i na taj način od svoga vozila napravili prepreku. Ali, postoji odgovornost i na državnim organima koji su zaduženi za to – Putevi Srbije, Ministarstvo saobraćaja, pa i Agencija za bezb. saobraćaja… Niko od njih neće odgovarati i problem se neće rešiti, a kad su odgovorni samo vozači, vlast jednostavno poveća novčane kazne, jer su im ionako bitni samo novci. Mogao bih se kladiti da taj deo puta nema adekvatnu signalizaciju za slučajeve smanjene vidljivosti. I to je problem veliki kao i ovaj koji su napravili neoprezni vozači koji su stali nasred auto-puta.

  3. Nije poznat slučaj da se je magla »iznenada« pojavila na nekom delu autoputa, ali je zato bilo nebrojano slučajeva, da je magla »iznenadila« učesnike u saobraćaju. A iznenadila ih je, jer su vozeci brzinama 100 – 130 km/h, a i više »uleteli« u maglu o čijem postojanju nisu bili na vreme obavešteni. A da bi vozači bili na vreme obavešteni o pojavi magle, mora da postoji sistem praćenja uslova za maglu, kao i sistem za informisanje učesnika u saobraćaju o pojavi magle. Da bi se pojavila magla mora zasićenost vazduha vlagom da bude blizu 100%, kao i da razlika između temperature vazduha i temperature »tačke rose« bude manja od 3°C, tačnije 2,8°C i to je proces koje se ne dešava trenutno več u malo dužem vremenskom intervalu. Da bi se ta dva meteo parametra pratila treba pored autoputa na mestima sa čestom pojavom magle ili poledice postaviti vremenske stanice, koje mogu da prate i druge meteo parametre, a i sam saobraćaj na autoputu. Takvih vremenskih stanica ima i u Hrvatskoj i u Sloveniji (69 na 685 km. autoputeva), tako da dežurne službe prate uslove za pojavu magle i zatim preko portala (monitora) promenljive saobraćajno-informacione signalizacije obavestavaju učesnike u saobraćaju o pojavi magle na nekoj deonici autoputa. U Sloveniji takvih portala (monitora) ima 116, kao i 1.298 kamera koje u realnom vremenu prate saobraćaj na 685 km. autoputeva. Imajući napred navedeno u vidu, ne mogu da se složim sa mišljenjem saobraćajnih stručnjaka čije su izjave u tekstu navedene, da su vozači kao »ljudski faktor« glavni krivci za nesreće koje su se dogodile. Glavni »ljudski faktor« koji je i najveći krivac za te nesreće su nadležni koji su dozvolili saobraćaj na autoputu, a da predhodno nisu obezbedili monitoring vremenskih uslova i informisanje učesnika u saobraćaju o tim vremenskim uslovima, u ovom slučaju o magli. A zašto toga nema, jer ako imamo novca da stranim investitorima svako radno mesto subvencionišemo sa 8-10.000 €, moramo da imamo i novac kojim bi se rapidno povećala bezbednost učesnika u saobraćaju. I dok radno mesto kod stranog investitora ima svoju cenu; 8-10.000 €, život učesnika u saobraćaju NEMA CENU.

Ostavite komentar


Društvo

Naslovna strana

Naslovna strana za 14. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Ana Ćurčin, muzičarka

Danas predstavlja pokušaj objektivnosti i relavantnosti prema nekakvoj istini koja bi trebalo da bude jedna vodilja kada je žurnalistika u pitanju.