Božić: N1 će podneti žalbu, ali ništa ne očekujemo 1Foto: Printscreen/N1

Očekivana, ali ne i iznaneđujuća. Tako bi se mogla sumirati odluka REM-a o dodeli nacionalnih TV frekvencija Pinku, Hepiju, Prvoj i B92, iz ugla direktora programa N1 Igora Božića, i direktora vesti i programa Njuz maks adria Slobodana Georgieva.

Četiri navedene televizije su dobile dozvolu za nacionalnu pokrivenost u trci sa još deset TV emitera, a kuorizitet je da su „zeleno svetlo“ dobile uprkos brojnim kažnjavanjima i opomenama kojima su bile izložene, jer su u proteklih osam godina imale dozvolu za nacionalnu pokrivenost, a ne mali broj puta kršile zakone i propise.

– Ako vam je dobro, onda ništa. Taj slogan Peščanika bih iskoristio posle ove odluke REM-a. Potpuno je jasno da je konkurs bio šarena laža jer niko nije ni imao nameru da bilo šta promeni. Jasna je politička poruka da vladajućoj eliti ovakva medijska scena odgovara i da ne postoji volja da se bilo sta promeni. Apsurdna je tek činjenica da se istim televizijama stari gresi brišu, kao da je neko uložio džokera – poručuje Božić.

On dodaje da će podneti žalbu na odluku REM-a, ali da mu se čini da je to uzaludni posao.

– Zašto u ovom konkursu nije otvorena i peta dozvola? Svi su pitali REM tada, kako se odjednom pojavila potreba za petom frekvencijom? Suština je da se ništa neće promeniti u medijskom prostoru – zaključuje Božić.

Direktor programa Newsmax Adria Slobodan Georgiev ocenjuje za Danas da je odluka REM-a bila očekivana „ali loša“. Ona je, kako navodi, cementiranje medijskog prostora koji pogoduje daljem jačanju kulta ličnosti predsednika SNS-a.

– Nagrađene su stanice koje su zloupotrebljavale javno dobro. Najveća šteta je za građane Srbije koji će biti i dalje osuđeni na svakodnevno ispiranje mozga. Ovo je loša vest i za novinarstvo u Srbiji zato što nam regulator poručuje da Srbiji nisu potrebni mediji sa nezavisnom uređivačkom politikom – poručuje Georgiev.

Odluka da se nacionalne frekvencije dodele dosadašnjim, prorežimskim televizijama, nije iznenađujuća ni za predsednika NUNS-a Željka Bodrožića.

– S obzirom ko čini većinu članova Saveta REM-a i kako su do sada radili, sasvim je očekivana odluka da sve ostane isto i da frekvencije sa nacionalnom pokrivenošću zadrže televizije pod kontrolom Aleksandra Vučića i naprednjaka, iako su sve proteklih godina kršile zakone i Kodeks novinara, i svakodnevno obmanjivale građane i širile govor mržnje. Procedura za dodelu frekvencija bila je igrokaz za domaću i međunarodnu javnost, kao što će biti i konkurs za petu frekvenciju – naglašava Bodrožić.

Prema njegovim rečima,  još jednom se dokazalo da Vučić ne želi da se odrekne medijskog monopola „i daljeg silovanja javnosti svojom propagandom“.

– Zarobio je većinu medija i sve institucije i čini sve da i ovo malo profesionalnih i kritički nastrojenih novinara i medija uguši i ućutka, a na nama je da što pre odlučimo da li ćemo se organizovati i zajednički odbraniti, ili se predati i prepustiti sav javni prostor njemu i njegovim propagandistima. Ja sam, a verujem i druge koleginice i kolege iz NUNS, za akciju – poručuje Bodrožić.

Televizije Hepi, Prva, B92 i Pink dobile su nacionalnu frakvenciju na sastanku REM-a, a upravo ove  televizije su i do sada imale nacionalnu pokrivenost. REM je najaviio da će uskoro raspisati konkurs i za petu, nepokrivenu poziciju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.