REM nacionalne frekvencije dodelio Pinku, Hepiju, Prvoj i B92: Raspisan konkurs za petog emitera 1Foto: Miroslav Dragojević/Danas

Televizije Hepi, Prva, B92 i Pink, dobile su na nacionalnu frakvenciju na upravo završenom sastanku Savetu REM-a, na kome se raspravljalo o konkursu. Ove televizije su i do sada bile sa nacionalnom pokrivenošću, a REM će uskoro raspisati konkurs i za petu, nepokrivenu poziciju, potvrđeno je Danasu u REM-u.

Savet Regulatornog tela za elektronske medije je danas održao vanrednu sednicu na kojoj je odlučivao o tome koje četiri televizije i isto tolika radio stanica će dobiti dozvolu za nacionalno emitovanje. Takođe, kako saznajemo, zahtev vlasnika Kurira Igora Žeželja za izuzeće Judite Popović će biti odbijen.

Za televizijsku frekvenciju konkurisalo je čak 14 emitera, čije izlaganje je izazvalo najveću pažnju javnosti. U prostorijama REM-a direktori, odnosno glavni urednici medija, imali su po 15 minuta da predstave elaborat – pisani podnesak o tome zašto ta televizija zaslužuje nacionalnu pokrivenost i na koji način planira da ispuni zakonske obaveze o kvalitetu programa. Isto toliko vremena imali su da odgovore na pitanja članova Saveta REM-a, dok su novinari bili u publici i izveštavali, bez mogućnosti da postave pitanja.

Incident se dogodio poslednjeg dana predstavljanja elaborata, kada je Igor Žeželj, vlasnika Adrija medija grupe (izdavača Kurira i Kurir TV), opsovao članicu Saveta REM-a Juditu Popović. On je to negirao i tražio njeno izuzeće kada se bude odlučivalo o dodeli frekvencija, ali kako Danas saznaje, njegov zahtev je dbijen.

Za četiri televizijske frekvencije konkurisalo je 14 televizijskih kuća: Pink, Hepi, Nova S, N1, Prva, B92, TV Tanjug, Kurir TV, Kopernikus, TV K1, TV2, Vesti, BK i Una.

Članovi Saveta REM-a odlučivali su tajnim glasanjem, a najmanji broj glasova koji kandidat mora da dobije da bi dobio nacionalnu frekvenciju jeste šest.

Podsetimo, REM je raspisao konkurs za četiri nacionalne TV frekvencije i isto toliko radijskih, a trenutno pravo na nacionalno pokrivanje TV signalom u Srbiji imaju četiri televizije: Pink, Hepi, Prva i B92 u vlasništvu trojice biznismena: Željka Mitrovića, Predraga Rankovića Peconija i Srđana Milovanovića.

Država bi od pete frekvencije mogla godišnje da zaradi million evra, a ona je već devet godina neraspoređena.

Predstavljanje Pinka, 13. jula ove godine, izazvalo je najveću pažnju javnosti. Na pitanje Olivere Zekić šta kvalifikuje Pink da dobije nacionalnu frekvenciju, Željko Mitrović je naveo korporativne prednosti. Kako je istakao, Pink je najgledanija televizija, njeni tehnički kapaciteti, broj studija i broj zaposlenih, nadmašuju kapacitete svih ostalih televizija zajedno.

Vlasnik Pinka je predstavljajući svoj program, naveo da će doći do rekonstrukcije, odnosno izmene programske šeme na Pinku. Kako je naveo, i do sada je program ružičaste televizije imao dečiji, dokumentarni ili kulturni program, ali to nije bilo jasno navedeno jer su prilozi išli u okviru različitih emisija.

Kada je reč o rijaliti programima, rekao je da će se emitovati u noćnom terminu, a da nasilje na koje su mnogi reagovali nije ni emitovano na Pinku, već na drugim internet platformama.

Slično obećanje, da nasilja neće više biti na ovoj televiziji, tog dana je dao i urednik TV Hepi Milomir Marić, navodeći da ova TV ne namerava više da emituje rijaliti Parovi na način na koji je do sada, i da je “naučila lekciju” iz brojnih kazni koje je proteklih godina dobila. Ta televizija je, inače, najviše kažnjavana od strane REM-a u proteklih par godina.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.