Iako je Crna Gora već dvije godine nezavisna država njeni najveći trgovački brodovi kojima su vlasnici ili operateri domaća preduzeća umjesto pod crnogorskom, plove pod zastavama egzotičnih of-šor država. Oba broda državne Barske plovidbe feriboti Sveti Stefan I i Sveti Stefan II plove pod zastavama Bahama.

Iako je Crna Gora već dvije godine nezavisna država njeni najveći trgovački brodovi kojima su vlasnici ili operateri domaća preduzeća umjesto pod crnogorskom, plove pod zastavama egzotičnih of-šor država. Oba broda državne Barske plovidbe feriboti Sveti Stefan I i Sveti Stefan II plove pod zastavama Bahama. Predstavnik Udruženja kapetana trgovačke mornarice Crne Gore Ladislav Vuković kaže da je odluka brodskih domaćih preduzeća da plove pod stranom zastavom, motivisana finansijskim, administrativnim i logističkim razlozima.
– Nažalost, trenutna situacija je takva da brodski operateri imaju veću sigurnost i pogodnosti kada plove pod zastavom stranih država koje poštuju engleski zakon. Naši brodari koji viju stranu zastavu za svega jedan dan mogu upisati i ispisati hipoteku, izjavio je Vuković. Vuković kaže i da su dodatna pogodnost na stranim brodovima i mnogo veća primanja posade broda: domaći kapetan na stranom brodu ima osam hiljada evra platu, a na crnogorskom bi plovio za 500 evra.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari