Elektrotehnički fakultet u Beogradu: Nastava na daljinu  1Foto:ETF

Elektrotehnički fakultet Univerziteta u Beogradu jedan je od prvih koji je nastavu iz slušaonica i amfiteatara preselio na online platforme, zahvaljujući Microsoft obrazovnom paketu „Office 365 A1“…

…koji je ta kompanija svim zainteresovanim visokoškolskim ustanovama u Srbiji ponudila na besplatno korišćenje, kako bi se, uprkos novonastaloj situaciji, nastavni proces nesmetano odvijao tokom tekuće školske godine.

Prema rečima profesora Boška Nikolića, šefa Odseka za softversko inženjerstvo i upravnika Računskog centra Elektrotehničkog fakulteta, ta visokoškolska ustanova već prvog dana vanrednog stanja bila je spremna za sprovođenje nastave na daljinu. Utisci studenata koji su slušali prvo online predavanje su pozitivni.  

Nakon inicijalnog predavanja koje je prvog dana vanrednog stanja pratilo 108 studenata treće godine smera Računarska tehnika i informatika, sproveli smo anketu. Utisci, kako studenata, tako i profesora, bili su pozitivni i nastava na daljinu je i zvanično krenula. Trenutno, 138 profesora na Elektrotehničkom fakultetu u Beogradu koristi Microsoft Teams platformu za održavanje nastave iz 248 predmeta osnovnih i master studija“, kaže Nikolić i dodaje da se ova platforma koristi i za sprovođenje pripremne nastave za upis naredne generacije na Elektrotehnički fakultet. 

Zamena slušaonica i amfiteatara virtuelnim učionicama i održavanjem nastave putem online platformi, pored privikavanja na upotrebu tehnologije, zahteva i potpunu promenu nastavnih materijala i načina prezentacije gradiva.

Poseban izazov je praktična nastava. „Prednost Elektrotehničkog fakulteta je što smo još u ranijem periodu nastavu umnogome modernizovali razvojem vizuelnih interaktivnih simulatora iz velikog broja predmeta, kao i simulatorima virtuelnih računara, uređaja i industrijskih procesa, koje sada možemo da iskoristimo kao zamenu za deo praktične nastave“, objašnjava Nikolić, ali dodaje da, u pojedinim predmetima koji zahtevaju praktičnu primenu predavanih koncepata, ipak ne postoji mogućnost da čitav nastavni proces bude sproveden virtuelno. 

Trenutna situacija u Srbiji, kao i u celom svetu, zahteva brzo prilagođavanje obrazovnih ustanova, kako bi učenici i studenti iz pogođenih generacija i tokom prekida klasične nastave dobili fer šansu za obrazovanje.

Na pitanje da li platforme na daljinu mogu da odgovore na različite potrebe i mogućnosti obrazovnog sistema u Srbiji, Nikolić kaže da su Elektrotehnički fakultet i Univerzitet u Beogradu sproveli detaljnu analizu dostupnih platformi koje omogućavaju prebacivanje fakultetske nastave u online prostor. Te analize su, prema njegovim rečima, dostupne svima koji su zainteresovani. 

Fakultetima koji nisu primarno IT orijentisani savetuje da analiziraju svoje potrebe i zahteve koje bi izabrana platforma trebalo da ispuni.

„U našoj analizi, pored samih karakteristika načina upotrebe softvera, veoma važan kriterijum je bila mogućnost automatskog otvaranja korisničkih naloga za studente, zbog njihovog velikog broja, kao i mogućnost podrške lokalne kancelarije predstavnika odabrane platforme. Utisci su pozitivni i smatramo da smo doneli najbolju odluku“, kaže Nikolić. 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari