U Subotici razmatraju mogućnost uvođenja "zelenih" autobusa u gradskom prevozu 1JP "Subotica-trans", foto: J. Patarčić/Danas

JP “Subotica-trans” razmatra mogućnost da svi autobusi u voznom parku sa dizel motorima, u jednom trenutku, pređu na gas.

Ovakav pogled na dalje poslovanje u skladu je sa Zelenom agendom, koja kao prioritete postavlja klimu, energetiku i mobilnost, objašnjava Dejan Ljubisavljević, v. d. direktora JP “Subotica-trans”, dodajući da nije pitanje da li će, već kad će se to i dogoditi.

Prema njegovim rečima, tehnički je potpuno izvodljivo da autobusi pređu na gas, ali je osnovni preduslov za tako nešto da preduzeće ima adekvatnu gasnu stanicu, što u ovom trenutku ne poseduje.

Zbog toga bi prvi korak ka realizaciji ove investicije trebalo da bude izrada projektno-tehničke dokumentacije.

U Subotici razmatraju mogućnost uvođenja "zelenih" autobusa u gradskom prevozu 2
Dejan Ljubisavljević, foto: J. Patarčić

“Dakle, treba da isprojektujemo i osmislimo sa našim osnivačem, da prezentujemo i obezbedimo sredstva da bismo imali ‘zelene’ autobuse koji će biti jeftiniji za prevoz i da u novijoj generaciji zanovimo autobuse, da svi budu klimatizovani i imaju adekvatnu mogućnost grejanja i hlađenja. To je priča koja je u perspektivi, vrlo aktuelna. Radimo zajedno sa našim osnivačem, građanima i našim inženjerima koji proučavaju rešenja iz okolnih, nama sličnih preduzeća”, kaže za Danas Ljubisavljević.

Kada je u pitanju kupovina električnih autobusa po uzoru na Novi Sad, naš sagovornik objašnjava da to u ovom trenutku nije moguće.

Prva prepreka jesu finansijska sredstva, jer bi, kako ističe, nabavka takvih autobusa podrazumevala ozbiljnu investiciju, budući da samo jedan električni autobus košta oko pola miliona evra.

Drugi problem je što Subotica ne raspolaže adekvatnom infrastrukturom, tačnije ne poseduje dovoljan broj električnih punjača za takva vozila.

“Zbog toga trenutno radimo na revitalizaciji voznog parka i strategija će verovatno ići u pravcu prelaska autobusa na gas”, dodaje Ljubisavljević.

U okviru revitalizacije voznog parka JP “Subotica-trans” je u prošloj godini nabavilo 11 autobusa marke “Man” koji saobraćaju u gradskom, prigradskom i međugradskom saobraćaju, što je, kako ističe Ljubisavljević, doprinelo poboljšanju kvaliteta usluge.

Kada su u pitanju investicije u tekućoj godini, trenutno je u toku adaptacija remontnog objekta koji je star više od pola veka.

“Autobusi su pre 50 godina bili mnogo kraći u odnosu na one koji se voze danas i naši zaposleni ne mogu da zatvore vrata od objekta kada je nevreme, kiša ili sneg. Trenutno produžavamo dva kanala da bi ljudi mogli da rade u normalnim uslovima, a kada je reč o investicijama u vozni park, strategija na nivou Grada je bila da vidimo kada počne godina i kada budemo videli kako će se razvijati situacija sa kovidom, da napravimo neki rebalans, reprogram, u zavisnosti od stanja gradskog budžeta, i ako se bude stvorila mogućnost krenućemo da radimo i tu priču”, poručuje Ljubisavljević.

Dovoljno vozača za normalno odvijanje svih linija

“Trenutno uspevamo da funkcionišemo po važećem redu vožnje i za sada imamo dovoljan broj vozača. Mogu da kažem da su se pojavili i povratnici iz inostranstva, zbog čega mi je posebno drago, kao i da na neki način postavljamo uslove što se tiče voznog parka, da vozači mogu da voze nove autobuse i da budu zadovoljniji. Trenutno su i plate na zadovoljavajućem nivou, tako da ljudi mogu da žive i rade u svom gradu”, kaže Dejan Ljubisavljević.

Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari