Kulundžić: Jedino rešenje za Fiat je proizvodnja novog modela u Kragujevcu 1Foto:fonet_dragan_antonic

U automobilskoj industriji nema pravila kada se stari model redizajnira ili menja potpuno novim, ali prvi indikator je pad prodaje i narudžbine vozila. Prema dostupnim informacijama, sa proizvodnih traka fabrike Fiat Automobili Srbija u Kragujevcu u prošloj godini sišlo je oko 20.000 vozila, značajno manje nego rekordne 2013. godine kada je proizvedeno 117.000 automobila.

Nekadašnji automobilista Andrej Kulundžić kaže da je jasno da modelu 500 L polako prolazi vreme, samim tim je neophodna nova strategija proizvođača da izađe sa novim automobilom koji bi bio dostupan i domaćim kupcima, u suprotnom fabrika može da se proda ili zatvori.

U julu će se navršiti tačno 10 godina otkako je startovala proizvodnja modela Fiat 500 L, uz male izmene 2016. godine, što je ozbiljan period u smislu trajanja jednog modela.

„Modeli u automobilskoj industriji menjaju se na sedam-osam godina, dok se određene facelift promene kao što su redizajn svetlosnih grupa ili plastičnih delova praktikuje na svake tri-četiri godine. Situacija kod Fiata je malo drugačija jer njihov lifestyle model 500 traje od 2007. godine i doživljava, uz blage korekcije, još uvek interesovanje ljubitelja automobila, ali to je jedinstveni primer modela koji je nosilac prodaje brenda i malo je takvih primera u današnjoj auto industriji. Upravo iz tog razloga može se reći da se 500 L održao deset godina zbog filozofije kompanije“, objašnjava Kulundžić za Biznis.rs.

Naime, automobil Fiat 500 L, koji se proizvodi u Kragujevcu od 2012. godine, već se svrstava u starije modele, što utiče i na njegovu tražnju, pa je fabrika projektovana da pravi i do 200.000 automobila godišnje postepeno smanjivala proizvodnju.

„Nezahvalno je iznositi očekivanja o sudbini fabrike u Kragujevcu jer i ono što su mogli da ostvare u skladu sa planovima i projekcijama nisu uspeli da finalizuju. Generalno ako je to državni projekat trebalo je automobil mnogo više popularizovati, pre svega na ulicama Srbije, a za masovniju prodaju bilo je neophodno da se putem subvencija za kupce omoguće povoljniji uslovi nabavke“, ocenjuje Kulundžić.

Naš sagovornik podseća da su još ranije mediji u Srbiji prenosili nezvanična saznanja italijanskih kolega da bi model 500 L trebalo da bude zamenjen nešto većim automobilom pod nazivom “giardiniera”, a pominjala se i mogućnost proizvodnje manjeg SUV automobila. Zvanična potvrda ovih informacija, međutim, nikada nije stigla

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari