Legalizacija postojećeg stanja: Nacionalne frekvencije ubuduće bez dečjeg programa? 1Ilustracija: Danas/Canva

Obaveza televizija da petinu njihovog sadržaja čine dečji, naučno-obrazovni, dokumentarni i kulturno-umetnički program izbačena je iz nacrta Pravilnika REM-a, koji je do petka na javnoj raspravi.

Izmena pravilnika bi značila da bi u praksi televizije poput Pinka i Hepija mogle da gotovo celog dana emituju rijaliti, uz ono što smatraju da je zabavni i informativni program.

Profesor u penziji Fakulteta političkih nauka Rade Veljanovski objašnjava da nijedan komercijalni pružalac medijske usluge nije načelno u obavezi da ima petinu sadržaja pomenutog programa, ali koliko tog programa treba da bude, to REM treba da utvrdi istraživanjima komunikacionih potreba i kroz javnu raspravu.

– To REM do sada nije radio pa je na konkursima za dozvole za nacionalno pokrivanje prepuštao televizijama da one odrede šta će imati na programu čak i kada su konkurisala za dozvole opšteg tipa. REM treba da odvoji bar jednu dozvolu za program koji će u celini biti obrazovni, kulturni, naučni, dečji, kaže Veljanovski.

Potpredsednik Udruženja novinara Srbije, Slobodan Ćirić, iako prethodno nije imao uvida u izmenjeni pravilnik, konstatuje da neke televizije ni do sada nisu poštovale odredbe pravilnika kojima je bilo predviđeno da petina sadržaja programa bude kulturni, dečiji i naučno-obrazovni.

– Ovo mi sada liči na legalizaciju postojećeg stanja, a to svakako ne može biti dobro za medijsku scenu Srbije, navodi Ćirić.

Novinar Nedim Sejdinović kaže da ovo nije ništa iznenađujuće ili neobično.

– REM na ovaj način pravno formalizuje ono što je radio sve ove godine: režimske televizije ohrabruje da rade isključivo u interesu vlasti i svog novčanika, a suprotno javnom interesu, to jest interesu građana da budu kvalitetno i istinito informisani, te da ne budu puki artikl kojeg nacionalne televizije prodaju pohlepnim i društveno neodgovornim kompanijama, objašnjava Sejdinović.

Smatra da su ove kompanije društveno odgovorne ne bi se reklamirale u ovakvim medijima.

– I do sada su ove televizije imale praktično nula odsto kvalitetnog programa. Sve se svelo na primitivnu propagandu, šljašteći kič, orijentalno urlikanje, promociju nasilja, prodaju cigle, odnosno svakovrsnu prevaru građana, navodi Sejdinović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari