NALED: Oko dve trećine građana i 90 odsto privrede ima poverenje u korišćenje eUprave 1Foto: Logo

Oko dve trećine građana i blizu 90 odsto privrede ima poverenje u lokalnu administraciju u pogledu uvođenja i korišćenja eUprave, a više od 80 odsto pozitivno ocenjuje postojeće usluge, pokazalo je istraživanje NALED o kvalitetu elektronskih servisa u gradovima i opštinama.

Kako bi se proces digitalizacije administrativnih procedura ubrzao, NALED je, uz podršku Evropske unije, pokrenuo projekat kreiranja indeksa razvoja eUprave, koji će u realnom vremenu meriti napredak u razvoju i primeni elektronskih usluga u gradovima i opštinama širom Srbije.

Da bi proces digitalizacije administrativnih procedura bio ubrzan, NALED poziva nevladine organizacije na četiri okrugla stola – u Kragujevcu (29.11.), Nišu (2.12.), Novom Sadu (6.12.) i Beogradu (9.12.).

Kako je saopšteno, na tim skupovima civilni sektor će biti u prilici da se upozna sa ciljevima i aktivnostima projekta i učestvuje u izradi samog indeksa.

Za one koji ne budu u mogućnosti da prisustvuju u predviđenim terminima, tokom decembra biće održan još jedan sastanak u digitalnom formatu, najavljuje NALED.

Direktorka Odeljenja NALED za dobru upravu Ana Ilić ukazuje na to da su između gradskih i ruralnih sredina primetne razlike u nivou razvoja elektronskih usluga.

Da bismo mapirali lokalne samouprave kojima je neophodna pomoć, NALED je počeo izradu indeksa uspešnosti digitalne tranformacije u svakom gradu i opštini, istakla je Iić.

Polazeći, pri tome, od tehničkih i ljudskih kapaciteta, kvaliteta elektronskih usluga, informacione bezbednosti, zaštite podataka o ličnosti, ali i korisničkog iskustva.

Prema njenom objašnjenju, na zasebnom sajtu biće dostupna i interaktivna mapa koja će na slikovit način prikazivati nalaze merenja.

Sa okruglim stolovima želimo da u projekat uključimo i organizacije civilnog društva, precizirala je Iić, da bi u svojim zajednicama mogle samostalno da nadziru razvoj eUprave i po okončanju projektnih aktivnosti.

Naredne godine biće organizovane i obuke za civilni sektor na lokalu na kojima će se govoriti i o zaštiti podataka, najavjuje se u saopštenju i ocenjuje da je informaciona bezbednost jedna od tema kojoj NALED i na drugim projektima pristupa sa mnogo pažnje.

Prema saopštenju, u ovom slučaju ohrabruje visok nivo poverenja korisnika, pogotovo privrednika (70 odsto), kada je reč o sigurnosti podataka o kojima brinu lokalne samouprave.

Istraživanje je pokazalo i da čelnici manjih gradova i opština imaju nešto drugačiji stav. Njihov utisak je da građani ne reaguju pozitivno na uvođenje elektronskih usluga i da u određenoj meri strahuju da će njihovi privatni podaci biti zloupotrebljeni, navodi se u saopštenju.

Izuzev toga, kod većine ispitanih predstavnika lokalnih vlasti preovladava stav da su podaci kojima raspolažu u dovoljnoj meri zaštićeni, ističe NALAED, ali napominje da se, s druge strane, kao tačka mimoilaženja javlja pitanje kapaciteta za obezbeđivanje sigurnosti podataka.

U saopštenju NALED to objašnjava nepoznavanjem teme i nedostatkom kadrova i zaključuje da taj problem pretežno pogađa manje razvijene lokalne samouprave.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.