Nejasna izjava premijerke o izbornom predmetu ruka u testu

Ostavite komentar


  1. Školstvo komentariše neko ko se školovao u Britaniji?To samo u ovom cirkusu ima.

    1. Školovala se Brnaba u Srbiji, ali je i ono malo što je naučila, pogubila na opskurnim britanskim i američkim megatrendovima. I kao takva, sjano se uklopila u cirkus vučićevih genija, tipa menza-djordjevića, vazduplohova-babića, mortadela-bečića, drugi kosovskiboj-kakogoddasezove, pušionicanaaerodromu-lončaradoktorasmrt…..

  2. Molim Vas da obratite pažnju (odnosi se na onog ko je tekst pisao) da je pravilno da se kaže mladji razredi, a ne niži.
    Unapred hvala

  3. Veliko neznanje jezika prethodne obrazovne vlasti dovelo je do toga da je zanimljiv predmet uvoda u nauku za klince protumačen kao nekakva pekarska zafrkancija za niže (mlađe) razrede osnovne škole. Reč je o KATASTROFALNO prevedenom engleskom idiomu HANDS-ON TEST, koji ne znači ništa drugo nego PRAKTIČAN OGLED. ideja je da se deci nauka približi kroz male, bezopasne i lako izvodljive, a zanimljive eksperimente – oglede kojima se pokazuju i dokazuju određene pojave u prirodi – na tom uzrastu najčešće fizičke i , ređe, hemijske. Sa ovim sam se prvi put sreo priilikom prevođenja jednog školskog svedočanstva. Na moju sreću imao sam posla sa jednim ocem koji se i te kako razume u nauku – pa mi je objasnio šta deca zapravo rade na tim časovima. Dakle nije nikakvo igranje kolačićima od testa, već mali uvod u prirodne nauke. Inače pre neki dan „Politika“ je objavila FENOMENALAN članak o dečaku od 9 godina čije su ruke zaista U TESTU! Naime, dete pravi burek u maniru velikog majstora. Inače, pažnja sa tim RUKAMA U TESTU, jer u francuskom kada neko ima RUKE U TESTU – znači da je umešan u teške krimi-afere ili sumnjive političke poslove! Lično se slažem sa ukidajem tog predmeta i oslobađanjem vremena za programiranje – mada smatram da dete koje još nije dovoljno razvilo svest o SABIRANJU DVA RAZLOMKA – a verujte, sa tim i šestaci imaju problema – zaista gubi vreme na nekakvom nazovi-programiranju. Ako je još tu i inkluzija, onda je to zaista inkluzivno programiranje! Francusko školstvo bilo je najbolje za vreme ministra Jean-Luc Ferry-ja koji je tvrdio da u prva četiri razreda dete treba da nauči da čita, piše i kvalitetno računa, da stekne svest o svojoj zemlji i to je to, da se igra i da peva još pride. Sve drugo doći će u svoje vreme u punom kvalitetu!

  4. Ja sam ima predmet domacinstvo, sada kada vidim po restoranima ove mladje kako se tesko snalaze sa priborom za jelom pomislim da je steta sto su ga ukinuli

  5. Pokazuje samo potrebu da se nesto menja po svaku cenu kod oba ova elementa i nesposobnost da se sagleda sadasnjost i planira buducnost.

    Sto se tice promena 2000./2011. konkretno udzbenici za engleski su daleko losiji od onog starog udzbenika koji prati englesku porodicu sve cetiri godine koji je izdavao Zavod za udzbenike godinama. Nije poenta da udzbenik izgleda kao slikovnica i da ga izdaje Innovation Whatever nego da znanje ostane u glavi. A da su svakoj skoli dali mikroskop ne bi im trebale ruke u testu, kao jel oni ce nasim nastavnicima da otkriju toplu vodu i da ih uce kreativnosti, ili da su za pocetak obezbedili svim seoskim skolama poljski WC, krecenje, i besplatne udzbenike za decu.

    Danasnji progres… Pa u Indiji svako dete programira. Programiranje vise nije vestina koja ce moci ljudima da obezbedi pristojnu egzistenciju, bila je pre 20 godina, zbog toga sto je bila retkost i zbog same prirode posla koji je globalan. 2003. se isplatilo da se recimo bude freelancer, kada se time bavilo manje od milion ljudi. 1978. je recimo bilo sasvim lepo da se zivi u Jugoslaviji…

    A Indija je forsirala programiranje kao nacin izvlacenja iz siromastva pre circa tri decenije. To je funkcionisalo za prvu generaciju ljudi, pionire ili early adopters u programiranju.
    Danas imate bukvalno milione sjajnih indijskih programera koji su zavrsili ozbiljne i zahtevne studije a koji rade za kikiriki.Toliko agitovanje za programiranje uzrokovalo je preteranu proizvodnju programera koja visestruko premasuje stvarne potrebe na globalnom nivou, sve i da rade online ili emigriraju. Kod nas se dvehiljaditih forsirao menadzment i to se zavrsilo kako se zavrsilo, devedesetih prava…I to se zavrsilo kako se zavrsilo.

    Globalno su generacije sve nepismenije i sve ubedjenije da sve znaju. U tom visokom misljenju o samima sebi, potpuno neosnovanom, su im pomogli socijalni medijii opste srozavanje kriterijuma u svetskom obrazovanju, obrazovanju kao robi gde svako ko ima slobodno vreme i pare moze da bude Master i PhD..

    I kako mozete uopste da govorite o programiranju kada vasi zvanicnici zaduzeni za pitanja zastite dece nemaju sposobnost ni da prepoznaju osnovno digitalno nasilje *kao sto je recimo deljenje snimaka zlostavljanja deteta na voajerskoj strani i potom u SVIM srpskim medijima i onda vasi strucnjaci razglabaju o snimku umesto o potrebi sprecavanja njegove dalje distribucije_ To je nedostatak osnovnog razumevanja oblasti zastite dece i neprepoznavanje digitalnog nasilja nad detetom i zapravo aktivno ucestvovanje u istom kroz redistribuciju snimaka…
    Usput, ni drugi ocigledno nemaju tu sposobnost, ali vasa stranka je sada na vlasti…

  6. Programiranja je bilo u osnovnoj i pre desetak godina
    pre vladavine njemogv gazde
    svi izborni oredmeti tads su bili upotrebljivi
    sram je bilo

  7. Koliko treba da ste pametni da tako nešto kažete? Mi smo uveli programiranje u školama, a oni su imali predmet ruke u testu.Stvarno je potrebno da se država modernizuje.

  8. Ne znam sta je ovde nejasno a jos manje lose za nasu decu i njihovo obrazovanje u 21.veku

  9. Eno ja ne znam gde naucih, a nisam imao nista od toga… Nisi ti izmislila ni python ni scratch… Jel zna neko iz Vlade jednu linuju koda da napise? AV ne zna dokazano vise puta a i sam se ne stidi da kaze da je sa racunarom na Vi…

  10. Moje mišljenje je da su sve ove negativne pojave posledica nemanja dve ili više vrsta jogurta u SFRJ. U to doba, bez jogurta, pravili su se mostovi, traktori, televizori, hidrocentrale a mogao se naručiti i sklopiti računar (Lola) iz delova. U školi se učilo o saobraćaju a testovi koje smo u školi naučili su bili teži nego kasnije na vozačkom ispitu. Jedno test pitanje, koliko naprednjaka je potrebno da bi se zamenila jedna sijalica?

  11. Mislim da je korisnije naučiti prvo kako se pravi hleb, pali i gasi vatra, kuva jaje, drži metla – to je primenjena biologija, hemija i fizika. Programiranje ne vidim zašto treba pretvarati u svačiju obavezu.

  12. Moji sestrici i sestricina, 8., 6., 4. razred, odlican uspeh, ne znaju da raspakuju arhivu a za Skretch i Python culi nisu. nemojte me molim vas zamajavati sa vasim uspesima.

  13. Nemojmo politizirati u ovom slucaju. PPogledajte sadrzaj knjizica koje je sastavio Jokic za ovaj predmet, procenita koliko je ucitelj vaseg deteta kadar da je razume, pa da se diskusija nastavi. Sadrzaji su preuzimani i adaptirani s francuskog za skole sa drukcijim kadrovima od nasih. Bilo bi umesno kada biste umesto raspaljivanja duhova, naveli rezultate koji su ostvareni toko 15 godina, ja ih nigde nisam uspeo da pronadjem.

Ostavite komentar


Društvo

Naslovna strana

Naslovna strana za 27. i 28. april 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Maja Nikolić, TV novinarka

List Danas je važniji nego ikada ranije. Kada ne bi bilo takvih novina, ne bismo ni znali kako prave novine treba da izgledaju.