Jedan medij se izdvaja: Koliko su SNS i SPS tokom kampanje prošle godine dali novca medijima i kojim? 1Foto FoNet Milica Vučković

Na troškove oglašavanja u toku izborne kampanje Srpska napredna stranka (SNS) prošle godine prijavila je 616.333.743,02 dinara, dok je Socijalistička partija Srbije (SPS) za isti period potrošila skoro dve trećine manje – 217.258.931 dinara, pokazuju podaci iz njihovih poslednjih finansijskih izveštaja podnetih Agenciji za sprečavanje korupcije krajem aprila meseca.

Kada je u pitanju SNS, najviše novca u okviru kampanje za parlamentarne izbore dali su Radio-televiziji Srbije (RTS) – 184.492.635,60 dinara, navodi se na sajtu ASK.

Na drugom mestu po svoti koju su dobili od SNS-a za reklamiranje u okviru kampanje za parlamentarne izbore nalazi se Pink Media Group sa dobijenim iznosom od 171.888.035,89, a dobili su i 48.041.168,96 dinara za reklamiranje u okviru kampanje za izbore na nivou Beograda, što ih u ukupnom zbiru stavlja ispred RTS-a.

„Hepi“ televizija  dobila je 71.662.378,08 dinara, a TV Prva 56.257.632 dinara.

Milionske iznose za oglašavanje SNS-a u okviru izborne kapmanje za parlamentarne, beogradske i izbore na nivou Autonomne pokrajine Vojvodine dobili su još televizije Studio B (26.438.400,00), B92 (14.064.408,00), RTV (6.945.000,00), Arena Channels Group (4.129.107,93) i Arena News Channels (2.191.053,49).

Kada su u pitanju internet portali, na spisku se našao i Insajder tim, odnosno portal Informera (5.580.528,02), Color Media International, u vlasništvu Roberta Čobana i Velibora Đurovića (2.356.042,80), Medijska mreža u okviru koje se nalazi i portal „Republika“ (2.065.335,41) i Srbija Danas (1.974.186,30).

Od štampanih medija, milionske iznose dobili su novosadski list Dnevnik (4.372.063,43) i Novosti (1.412.611,58), a od radio stanica radio RTV Centar (4.347.168,00), Play radio (2.813.042,40) i Radio Studio B (1.896.048), .

Ostalih 12 stavki na spisku odnosi se na iznose manje od milionskih.

Jedan medij se izdvaja: Koliko su SNS i SPS tokom kampanje prošle godine dali novca medijima i kojim? 2
Prikaz stavki iz finansijskog izveštaja SNS-a medija i kompanija koji su dobili manje od milion dinara – Foto: Printscreen/Agencija za sprečavanje korupcije

Za troškove reklamnog materijala i publikacija, u koje spadaju bilbordi, plakati, leci i druge stavke, SNS je izdvojio 213.435.503,78 dinara, odnosno – za štampu 67.796.991,15 dinara i distribuciju 145.638.512,61 dinara.

Po uzoru na SNS i SPS najviše novca dao Pinku

Od pomenutih miliona, najviše novca od SPS-a dobila je „Pink media group“, vlasnika Željka Mitrovića – 58.367.948,68 dinara.

Odmah iza nalazi se Radio televizija Srbije (RTS) koja je od socijalista dobila 40.659.954 dinara.

Kao treći najveći izdatak u okviru kampanje našle su se PR usluge i odnosi s medijima, dizajn, štampa i zakup prostora za bilborde na teritoriji cele Srbije (512 bilborda i 21 megabord) dizajn i štampa flajera, zakup medijskog prostora na radio stanicama i plasman radio spotova, za koju je firma „RED COMMUNICATION DOO“ od SPS-a dobila 26.004.255,72 dinara.

Hepi je od ove stranke dobio 20.747.235,68 dinara, dok je odmah iza njih i TV Prva sa dobijenim iznosom od 12.437.174,14 dinara.

Milionske iznose dobili su i agencija Watchout koja se bavi delatnostima reklamnih agencija (12.240.000), kao i Kurir portal, novine i televizija, espreso.rs i mondo.rs (8.392.320), Blic televizija (2.929.832,50) i portal Blic (4.101.764,94), Alo novine (2.017.860) i portal Alo (2.908.740), Tanjug TV (1.687.259,52), Informer novine (1.624.320), dok je portal dobio nešto manji iznos (775.680,26), Una TV (1.417.745,54), RTV Vojvodina (1.177.920) i Večernje novosti (1.009.608), kao i reklamna agencija LoveBrands&Events (1.960.532) za organizaciju i realizaciju internet kampanje, produkciju spotova i organizaciju konvencija.

Na listi se nalazi još 29 medija i kompanija koje su dobile nešto manje iznose, a među kojima i više lokalnih medija širom Srbije.

Jedan medij se izdvaja: Koliko su SNS i SPS tokom kampanje prošle godine dali novca medijima i kojim? 3
Prikaz stavki iz finansijskog izveštaja SPS-a medija i kompanija koji su dobili manje od milion dinara – Foto: Printscreen/Agencija za sprečavanje korupcije

Kada su u pitanju troškovi reklamnog materijala i publikacija, SPS je u okviru izborne kampanje za dizajn, izradu, štampu i distribuciju materijala izdvojio 19.625.061 dinara, od kojih je oko 19 hiljada pokriveno iz nenovčanih priloga.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari