Momirović: Dronovi će pratiti vozove na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad 1Foto: BETAPHOTO/ DRAGAN GOJIĆ

Ministar građеvinarstva, saobraćaja i infrastrukturе Tomislav Momirović kazao je da predlog SNS-a da Aleksandar Šapić bude gradonačelnik Beograda nije iznenađujuć već očekivan.

-Nema tu nikakvih iznenađenja. On je bio nosilac naše liste u Beogradu, ima veliko iskustvo, vodi najveću beogradsku opštinu u dva mandata, ima poverenje stranke i predsednika. To je veliki izazov, teret je na njemu ali svi ćemo mu pomoći. Očekujem da će u kratkom roku biti izabran na mesto gradonačelnika, do kraja ove nedelje ili početkom sledeće – kazao je Momirović u „Uranku“.

On je istakao da je važno da što pre preuzme upravljanje gradom i da se nastave svi projekti koji su započeti kao što su Beogradski metro, obilaznica oko Beograda, BG voz.

– Tu je i gomila komunalnih problema koji moraju da se rešavaju. Veliki je posao pred njim i veliki izazovi, ali uveren sam da je više nego dorastao da obavlja tu funkciju i da će biti dobar gradonačelnik. Kada smo ga podržali, svi smo stali iza njega kao nosioca liste.

Kada je reč i prethodnoj gradskoj vlasti, Momirović je i za nju imao samo reči hvale, prevashodno na račun Gorana Vesića.

-Imali smo prethodnu gradsku vlast koja je imala mnogo uspeha. U prethodnih deset godina je mnogo toga urađeno. Naš grad je neprepoznatljiv. Neki rezultati Gorana Vesića u javnosti nisu adekvatno vrednovani. Mislim da je najzaslužniji za turističku reafirmaciju grada. Pre korone imali smo ogroman broj turista, puno je novih ugostiteljskih objekata otvoreno, mala privreda se razvija i velike je rezultate napravio Vesić u tom domenu. Zatim i u Kriznom štabu, jer je on čovek koji je najviše branio malu privredu. Imao je dobra rešenja za komunalna pitanja, uređene su fasade, parkovi… – kazao je ministar Momirović na televiziji K1.

Da li će ostati ministar?

Tomislav Momirović kazao je da je mnogo važnije od toga da li će ostati na poziciji minsitra to da se politika države nastavi.

-Ova politika je promenila državu. Gradimo deset auto-puteva, izgradili smo brzu prugu od Beograda do Novog Sada i spojili dva naša najveća grada, ekonomski smo ojačali, politički učvrstili državu. Kada govorimo o vozovima, ne pričamo više o železnici koja se raspada. Nije moja pozicija najvažnija, najvažnije je da se ova politika nastavi. Hrabra i odlučna politika Aleksandra Vučića usmerava sve koji su posvećeni poslu. Nije odgovorno da ja sebe ocenjujem, jer svako misli da dobro radi svoj posao. Nije pošteno da ja dajem ocenu svom radu. Svi smo dali maksimum, svi ministri, ali da li je to dovoljno – o tome će se izjasniti predsednik i stranka. Mnogi su prvi put bili na funkcijama, ali niko ne može da ospori rezultate i šta smo uradili – kazao je Momirović.

Naglasio je da misli da se ova Vlada izborila sa problemima na takav način da bude uzor svim državama u Evropi, naročito tokom kovida.

– Ekonomski rast u prethodne dve godine bio je najveći u Evropi, sve firme su opstale, sve investicije u infrastrukturu su se nastavile. Ova država se ne vraća u prošlost, idemo samo napred. Vlada je imala jako dobre rezultate i na ministarska mesta su izabrani stručni i ozbiljni ljudi. Ali, sasvim sigurno je da su potrebne promene, uvek treba osvežiti tim. Ne znači da se tim menja ako se osveži, promene su u nekim segmentima neophodne, ali ova politika se pokazala kao pobednička. Ja sam podržavao ovu politiku i pre nego što sam postao član ove Vlade, i činiću to i ako više ne budem ministar. Bio sam uspešan poslovni čovek i pre ove funkcije, i uspeh moje zemlje mi je najvažniji, rekao je ministar.

Brza pruga i voz „Soko“ Momirović je istakao danas u „Uranku“ da veliki infrastrukturni projekti uvek otkriju i drugu stranu društva.

-Pojedinci iz čistog vandalizma kamenuju vozove i nemaju svest o tome koliko je opasno krasti ogradu na železnici. Napravili smo nešto najbolje u Evropi i moramo da suzbijemo vandalizam. Naših 150 inženjera iz celog sveta vratilo se u zemlju da završe ovaj projekat. Nije cela pruga pokrivena kamerama, jer je to prevelika infrastruktura. Morali bi stotine kamera da postavimo i zaposlimo ogroman broj ljudi da prati te kamere, ali ono što ćemo morati je da angažujemo dronove koji će pratiti vozove. Ne ugrožava se samo imovina već i bezbednost putnika. Formirali smo Radnu grupu sa pripadnicima Ministarstva unutrašnjih poslova i Republičkim tužilaštvom i već imamo rezultate – uhapšeni su ljudi koji su kamenovali voz i oni koji su krali ogradu, nažalost i jedan čovek iz Železnica. Sve koji uništavaju društvenu imovinu ćemo goniti i sankcionisati. Kazne su velike za oštećenja na železničkoj infrastrukturi i mogu ići do osam godina, jer je reč o ugrožavanju saobraćaja i mogućnosti gubitka života.

On sugeriše da su to ozbiljna krivična dela i da je brzu prugu između Beograda i Novog sada za tri meseca koristilo je više od 400.000 ljudi.

-Svakog dana koriste ovu prugu ljudi iz Inđije, Banovaca… Vikendom je i dalje nemoguće doći do karata. Ogroman je broj putnika iz Crne Gore i Bosne koji su došli samo da se provozaju vozom – iz Pljevalja, Banjaluke, Bijeljine. Mi nemamo kašnjenja na toj liniji u prehodnih nekoliko meseci i veliki je to uspeh, svakog dana dobijam izveštaje. Ne slažem se da je cena karte od 400 dinara neodrživa. Moramo da vratimo ljude u vozove, da dokažemo kvalitet vožnje vozom. Sistem mora da funkcioniše i u narednim decenijama. Prvi put posle 30 ili 40 godina imamo gužve na stanicama. Do Užica se danas putuje nešto više od tri sata umesto nekadašnjih osam, do Vršca se takođe stiže veoma brzo. Do Valjeva je kompletno rekonstruisana brza pruga. U oktobru kreće investicija brze pruge od Beograda do Niša, spojićemo ih najkvalitetnijom infrastrukturom, kazao je Tomislav Momirović.

O opoziciji i pretnjama

Ministar građеvinarstva, saobraćaja i infrastrukturе kazao je i da pojedini političari iz najvećih opozicionih partija „govore da su naši vozovi ispali iz stroja, likuju što su oštećeni i što smo ih povukli iz saobraćaja.“

-To je neprihvatljivo. Iz pustog ludila se ljudi vandalski ponašaju, a neko zbog toga likuje. Mejlovi stižu sa pretnjama našim mašinovođama, jer pojedinci doživljavaju brzu prugu kao Vučićevu prugu. Prijavili smo pretnje, to je ozbiljno ludilo. Meni je sve to pokazatelj da pokušava da se stvori negativna atmosfera oko jednog velikog rezultata kao što je brza pruga. Vozovi i pruga pripadaju svim građanima, kazao je Momirović.

Obilaznica oko Beograda

Ministar Momirović kazao je danas u „Uranku“ da su odlučni da više od 30 godina nakon početka radova na obilaznici oko Beograda taj projekat konačno završe i pošalju u istoriju.

-Godine 1989. je počela priča sa obilaznicom i trebalo je da bude završena 1993. Više od 30 godina svaka politička kampanja počinjala je pričom o obilaznici. Loša je poruka mladima da posao može da se razvlači. Menja se projekat, konfiguracija terena je drugačija, više stotina ljudi naselilo se na trasi obilaznice. Tu su usled zle sudbine našli rešenje za život i krov nad glavom. Mnogi od njih su izbeglice i mi smo morali da iselimo više od 400 ljudi sa trase, poštenih ljudi. Da ih nismo iselili ne bismo mogli da završim ovaj projekat i to su veoma kompleksni problemi , rekao je
Momirović.

On je dodao da je eksproprijacija bila nateži deo posla i da se sutra pušta u saobraćaj Sektor 5, deonica od petlje Orlovača do iza tunela Straževica.

-Ostaje nam samo još jedna deonica, još devet kilometara od Straževice do Bubanj potoka i da završimo konačno taj projekat. Završićemo to u februaru ili martu naredne godine. Sav teretni saobraćaj izmestićemo iz Beograda i grad će početi da diše. I to je ekološki projekat. Omogućićemo brz i efikasan teretni saobraćaj oko Beograda.

Ministar je na televiziji K1 kazao da su na radovima angažovane kompanije „Power China“, „Azvirt“ iz Azerbejdžana i domaće kompanije.

-Sve se radi po najvišim standardima. Sektor 5 ima 20 kilometara i koštao je nešto više od 200 miliona evra. Ne trpe naše firme jer radimo sa drugim izvođačima. Most na Dunavu kod Vinče je industrijski važan projekat za sav teret iz Pančeva ka Beogradu i radimo trenutno na projektovanju tog mosta i analizama. Vrednost investicije je velika, oko milijardu evra. Realno je da to počnemo sredinom sledeće godine. I to je veliki i važan projekat koji će rasteretiti grad Beograd i Pančevački most, i važno je da sa tim započnemo što pre.

Rekonstrukcija Pančevačkog mosta

Ministar Momirović istakao je da se približavamo rekonstrukciji Pančevačkog mosta.

-Građani moraju biti svesni da će to izazvati gužve, jer parcijalno moramo da se zatvaramo deo traka tokom radova, a već su velike gužve. Ali, moramo sa time da se suočimo. Mislim da je to bliska budućnost, približava se. Bez ikakve sumnje taj projekat ući će u rok nove Vlade, zaključio je.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.