U GSP nema ko da popravlja vozila? 1Foto: FoNet/Aleksandar Barda

Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) Beograd dodelilo je krajem septembra ugovor o remontu šasija trolejbusa privatnoj novosadskoj firmi, po kom će za popravku svakog vozila plaćati čak 8.75 miliona dinara (sa PDV-om).

Preduzeće „Kordun metali“ je nakon otvorenog postupka nabavke, dobilo posao u ukupnoj vrednosti do 90 miliona dinara bez PDV-a, navodi se u ugovoru.

Sporno je pitanje da li je bilo neophodno da, po prilično visokoj ceni, GSP angažuje drugu stranu, s obzirom da to preduzeće već ima pogone koji se bave popravkom i remontom vozila.

Centar za lokalnu samoupravu (CLS), koji je i skrenuo pažnju javnosti na ovaj, kako kažu katastrofalan ugovor GSP-a, smatra da je cena ugovorenog posla upitna, ali i da to nije jedini sporni detalj ugovora.

– Prema informacijama CLS-a, cena od oko 75.000 evra po trolejbusu za remont šasije i oplate je barem tri puta veća od realne, a sve ovo je moglo da se odradi u samom GSP-u bez angažovanja trećeg preduzeća. Preduzeće „Kordun metali“ je u ovoj javnoj nabavci bilo jedini ponuđač i tek od prošle godine remontuje trolejbuse, a prema našim saznanjima nema prethodno iskustvo u ovom poslu, kaže Nikola Jovanović, predsednik CLS-a.

On napominje da bi ovakve nabavke morale da budu predmet istrage nadležnih organa.

– U situaciji kada je javni prevoz u Beogradu u katastrofalnom stanju i kada smo svedoci brojnih incidenata i propusta, ovakvo čerupanje GSP-a predstavlja posebno otežavajuću okolnost, dodaje Jovanović.

Iz SOS sindikata GSP napominju da su odavno upozoravali da u gradskom saobraćajnom neće imati ko da radi, zbog ogromnog odliva radne snage koji traje već godinama.

– Zbog malih primanja i loših uslova rada ne odlaze samo vozači autobusa, što je alarmantan problem poslednjih desetak godina, već i majstori. Značajno je smanjen broj stručnih zaposlenih, a izgleda da će situacija biti još gora, jer se sve više ljudi sprema za odlazak iz firme. GSP ima pogon za remont vozila i u njemu su se radile popravke nekih ranijih tipova trolejbusa. Sada tamo jedva da ima oko 60 radnika, a kako smo nezvanično saznali, ostao je zaposlen jedan jedini varilac, kaže za Danas Ivan Mihajlović, predstavnik SOS sindikata i dodaje da su radnici dodatno nezadovoljni i odnosom sa rukovodstvom, što je još jedan razlog zbog kog napuštaju GSP u potrazi za plaćenijim i poslom i boljim uslovima rada.

On napominje i da, za razliku od vozača za koje je konkurs za nova radna mesta stalno otvoren, GSP ne zapošljava nove majstore, ili pak oni koji dođu nemaju dovoljno prakse i iskustva, pa se i za poslove koji su oduvek rađeni unutar preduzeća, sada angažuju privatnici.

Samo jedna ponuda stigla na konkurs

U ugovoru koji je potpisan 27. septembra ove godine, navodi se da je posao remonta šasije i oplate trolejbusa dodeljen preduzeću Kordun metali doo iz Novog Sada, te da će se nabavka vršiti do do iznosa od 90 miliona dinara bez PDV-a. Vrednost za popravku jednog vozila je 7.774.593 dinara bez poreza, a navodi se i da je na konkurs pristigla samo jedna ponuda. Ponuđeni rok izvršenja za prvi trolejbus je 60 dana, a za ostala vozila 50 dana.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari