"Zeleni koridori" za smanjenje čekanja na srpsko-bugarskoj granici 1Foto: Zoran Panić

Tokom nedavnog boravka u Dimitrovgradu, ministar građevinarstva, saobraćaja i putne infrastrukture Srbije Tomislav Momirović i ministar transporta, informacionih tehnologija i komunikacije Bugarske Hristo Aleksijev razgovarali su o budućim aktivnostima na železničkom i putnom koridoru i o rešenju problema čekanja vozova na granici.

Tom prilikom su ministri dveju zemalja konstatovali da je uspostavljanje „zelenih koridora“ neophodno za smanjenje čekanja na srpsko-bugarskoj granici.

Na proleće iduće godine ministar Momirović najavio je početak rekonstrukcije pruge od Niša do Dimitrovgrada. Ova tema je od velikog značaja za život ove pogranične opštine.

Ministar Momirović je tom prilikom rekao da Srbija u ovom trenutku projektuje i ulaže u izgradnju više od 1.200 kilometara autoputa i brzih saobraćajnica.

„Svesni smo problema višečasovnih čekanja na graničnim prelazima. Kada dođemo do granica susrećemo se sa kilometarskim kolonama, pre svega teretnjaka. To je nešto što pogađa i našu i ekonomiju Bugarske. Ovo je oblast koju moramo zajedno da unapređujemo jer utiče na ekonomiju obe zemlje“, rekao je Momirović u Dimitrovgradu.

U saopštenju Ministarstva saobraćaja ističe se da je cilj razgovora poboljšanje protoka teretnog, ali i putničkog saobraćaja međunarodnom prugom Niš-Dimitrovgrad, ali i na putnom koridoru koji spaja dve zemlje.

Momirović je dodao da je od ogromne važnosti projekat rekonstrukcije i elektrifikacije pruge od Niša do Dimitrovgrada.

„Informisao sam kolegu da mi planiramo da na proleće krećemo da rekonstruišemo kompletno prugu od Niša do Dimitrovgrada. Očekujem da će radovi trajati nešto manje od tri godine“, rekao je Momirović.

Ministar transporta Bugarske Hristo Aleksijev je izrazio zadovoljstvo što se ukazala prilika da Srbija i Bugarska rade na jednoj važnoj temi, a to je unapređenje transportnih veza.

„Bugarska kao članica EU podržava Srbiju na evropskom putu, kao i u oblasti razvoja saobraćaja. Imali smo veoma konstruktivne razgovore. Bugarska je počela rekonstrukciju pruge od Sofije ka granici sa Srbijom i lično sa insistirao da ovo bude prioritetan infrastrukturni projekat za Bugarsku. Sa razvojem železničke mreže ka Srbiji se gradi autoput do graničnog prelaza Kalotina, čijim završetkom se spaja putna mreža sa srpskim Koridorom 10. Mi smo svesni važnosti putne i železničke infrastrukture i tražićemo da EU finansijski pomogne izgradnju železnice od Niša do Dimtrovgrada“, rekao je Aleksijev.

Sastanku je prisustvovao i direktor Stalnog sekretarijata Transportne zajednice za Zapadni Balkan, Matej Zakonjšek. On je rekao da Evropska transportna zajednica podržava ovako važne infrastrukturne projekte u oblasti putne i železničke mreže, jer su oni takođe značajni i za samu Evropu.

Dimitrov: Da se vrate putnički vozovi

„Železnička stanica u Dimitrovgradu i pruga do Sofije su elektrificirane. Ostalo je da se uradi deonica od Niša do Dimitrovgrada i da tako ceo železnički koridor Niš-Sofija bude elektrificiran. Cilj je da se ponovo vrate putnički vozovi kao najjeftiniji i najkomforniji prevoz putnika. S druge strane, stiče se mogućnost da se vrati i međunarodni voz. Cilj je takođe da se ponovo na zajedničkoj železničkoj stanici Srbije i Bugarske u Dimitrovradu obavlja kompletno carinjenje i pregled putnika. To je od velikog značaja za našu opštinu da se ovaj carinski posao obavlja u Dimitgrovgradu“, kaže za Danas predsednik opštine Dimitrovgrad dr Vladica Dimitrov.

Tekst je deo projekta „Infrastruktura za novi život Dimitrovgrada“