Izvršni direktor SBB: Zahtevamo jednake uslove kako bismo proširili mrežu na celu Srbiju 1Foto: SBB/Promo

Istraživanja pokazuju da je SBB broj jedan operator po kvalitetu usluge i korisničkom zadovoljstvu. Izvršni direktor SBB-a Milija Zeković u intervjuu navodi da ova kompanija zahteva jednake uslove na tržištu, kako bi mogla da proširi mrežu na celu Srbiju.

SBB je uputio poziv vlasti i institucijama Srbije da kompaniji omoguće uslove na tržištu koji su garantovani zakonima i Ustavom.Tražiti od države Srbije da primenjuje sopstvene zakone zvuči gotovo neverovatno. Na čemu bazirate ovaj javni apel?

SBB kompaniji je od strane aktuelne vlasti dodeljena uloga manje poželjnog investitora, što za posledicu ima uskraćivanje mogućnosti slobodnog izbora operatora velikom broju građana. Konstantno upozoravamo da se svakodnevno suočavamo sa opstrukcijama i sprečavanjem SBB-a da ponudi svoje usluge, jer nam se ne dozvoljava da širimo svoju mrežu. Kao da postoje zabranjeni gradovi i opštine za SBB, poput Subotice, Smedereva, Rume, Bečeja i ima ih još, nažalost. U Bečeju smo, na primer, imali inicijativu građana koji su pisali peticiju da žele SBB usluge, međutim dve godine mi ne uspevamo ni da započnemo izgradnju, bez obzira na svu dokumentaciju koju smo uredno podneli. Za to vreme, konkurencija radi već na rekonstrukciji svoje mreže. Ovo moram da kažem, zato što stanovnici svih ovih gradova žele da imaju SBB, zovu nas i pitaju kada će to da se desi. Potreba postoji, mi imamo kapacitete, tehničke mogućnosti, ali očigledno nema volje sa druge strane ili je u pitanju direktiva, jer ne može biti slučajnost da se susrećemo sa istim opstrukcijama u različitim delovima Srbije.

Znači građani vas pozivaju, pišu čak i peticije, ali vama se ne dodeljuju dozvole, odnosno na neke čekate godinama?

Nažalost to je današnja poslovna stvarnost u Srbiji za SBB. Kompanija koja je jedan od najvećih stranih investitora onemogućena je da pruži usluge i pored investicija u Srbiju od 900 miliona evra. Svi građani koji žele da imaju SBB kablovsku i naš internet, moraju da znaju da smo sprečeni da im svima ponudimo usluge. Ponovo pozivamo sve nadležne organe da nam u skladu sa zakonom, jer mi zahtevamo samo ono što je predviđeno zakonima Srbije, omoguće korišćenje optičke infrastrukture državnog operatora pod istim uslovima kao operatorima A1 i Yettel. Zašto smo mi diskriminisani? Pritom, nismo samo mi diskriminisani, već i svi građani koji žele da gledaju kablovske kanale koje mi imamo u ponudi.

S druge strane na vaše korisnike se vrši atak kroz ponude za dinar i od Telekoma i od Yettela. Najavljuje se i ulazak A1 u kabl, a za to vreme ljudi iz vlasti otvoreno lobiraju za Telekom. Možete li biti konkurentni uz konkurenciju koja ima otvorenu pomoć države?

Naši korisnici su lojalni, hrabri, imaju stav, žele istinu i biraju takvog operatora. Ima zaista mnogo ljudi koji nas pozivaju i žele da postanu SBB korisnici, ali mi ne možemo da dođemo u njihov grad, jer nas opstruišu za svaku dozvolu. Naravno u sveopštoj krizi razumemo da neki ljudi odluče da odu, pod uticajem nerealnih popusta koje dobijaju od konkurencije. Pritom, svakodnevno dobijamo informacije da se SBB korisnicima nude mnogo veći popusti, u odnosu na ostale korisnike, što je suprotno zakonu. Ipak, oni koji pređu, brzo se i pokaju, jer samo na našem kablu mogu da čuju i vide određene sadržaje – od nezavisnog informativnog programa na N1 i Nova koji su među retkim slobodnim medijima koji prikazuju dešavanja u Srbiji, do fenomenalno zabavnih Kesića i Ivanovića ili Evrolige u kojoj i naredne sezone igraju Partizan i Crvena Zvezda i na čije prenose imamo prava narednih pet godina. Mi nemamo problem da se borimo sa konkurencijom, ako je to pod jednakim uslovima na tržištu i samo to i tražimo.

SBB je spreman da uloži 240 miliona evra u 5G mrežu? Aukcija je najavljivana unazad dve godine i prolongirana. Zašto?

O spremnosti da investiramo i uđemo na tržište mobilne telefonije smo u februaru 2021. godine obavestili RATEL i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i podneli zvaničan zahtev za otpočinjanje 5G aukcije, koja se još nije desila. SBB je zainteresovan da investira u gradnju 5G mreže, jer je to u interesu građana i privrede. Građani Srbije zaslužuju tehnološke inovacije, a mi smo kompanija koja ih već 21 godinu, dakle od osnivanja, uvodi u Srbiju. Nova generacija mobilnog interneta uticaće na razvoj industrije, formiranje pametnih i bezbednih gradova. Srbija već puno kasni sa 5G, zaostaje čak za regionom. Nije logično da mi nudimo tako veliku investiciju i da vlast to ignoriše.

U Srbiji su cene mobilne telefonije veće nego u nekim zamljama Evropske unije. To je dokaz da je potrebno više provajdera mobilne telefonije nego što ima sada, jer će od toga prevashodnu korist imati građani. Sada postoje tri operatora, pošto je Telekom kupio Globaltel. Sa našim iskustvom u United Grupi, gde pružamo usluge 5G u Bugarskoj, Grčkoj, Sloveniji i Hrvatskoj, verujemo da bi bilo dobro za tržište Srbije da dobijemo licencu za mobilnu telefoniju i 5G.

Govorilo se o tome da se SBB prodaje, šta je istina?

Od kada su u javnost plasirane vesti da se SBB prodaje, svakodnevno se susrećemo sa pojačanim opstrukcijama na terenu, kao i pokušajima obmanjivanja naših korisnika od strane konkurencije. SBB kompanija se ne prodaje, ostaje u vlasništvu United Grupe, jednog od najvećih telekomunikacionih i medijskih operatora u Jugoistočnoj Evropi i imamo nameru da proširimo naše poslovanje u Srbiji. Podsetiću da United Grupa posluje u osam zemalja – Srbiji, Sloveniji, Hrvatskoj, Grčkoj, Bugarskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji i ima 15 miliona korisnika. Prihodi United Grupe su u prethodne tri godine utrostručeni i EBITDA je već sada od milijardu evra. Iza nas stoji jedna od najuspešnijih kompanija u medijskom i telekomunikacijskom biznisu.

Kako ocenjujete poslovanje SBB kompanije u prvoj polovini godine?

Uprkos svim pritiscima i izazovima, uspeli smo da završimo jedan važan projekat za nas i za naše korisnike u koji smo uložili 300 miliona evra, a to je GIGA Srbija. Digitalizovali smo svih 35 gradova u kojima pružamo usluge, što je našim korisnicima donelo još stabilniji i brži internet do 1Gbps. Ponosan sam na to što korisnici i dalje prepoznaju kvalitet usluga koji nudimo, ali i korisničko iskustvo koje pružamo, što nam je donelo i međunarodnu nagradu Customers’ Friend. Pre nešto manje od nedelju dana, dobili smo i nagradu Best Buy, odnosno priznanje da nudimo najbolji odnos cene i kvaliteta na tržištu za digitalnu televiziju i brzi internet po mišljenju populacije između 18-43 godine, odnosno Milenijalaca i Gen Z generacije, koja je sve zahtevnija. Veliki poduhvat je bila i akcija pošumljavanja SBB fondacije u okviru koje smo posadili 115.000 sadnica vrba širom Srbije. Trudimo se da sve što radimo, radimo najbolje za naše korisnike, ali i da doprinosimo zajednici u kojoj živimo i poslujemo.

Šta je ono što korisnici najviše cene danas?

U saradnji sa agencijom Deep Dive uradili smo istraživanje za ovu godinu koje je pokazalo da su SBB korisnici najzadovoljniji uslugama svog operatora, da imaju najpozitivnije mišljenje o svom operatoru i najpozitivnije korisničko iskustvo. Visoko smo pozicionirani, iznad MTS-a i Supernove i kada je u pitanju zadovoljstvo korisnika internet uslugom, podrškom Kontakt centra i tehničkom podrškom na terenu, gde korisnici posebno ističu brzinu izlaska na teren i rešavanje problema, proaktivnost, ljubaznost, profesionalnost i stručnost naših zaposlenih.
Korisničko zadovoljstvo se ogleda u tome kakav kvalitet usluge nudite za određenu cenu u svakom trenutku i koliko vam ljudi veruju, a tu smo broj jedan. Potvrđeno pružamo najbolju korisničku podršku, imamo jedinstvenu EON platformu koja je kvalitetom daleko ispred svih na našem tržištu, najbolji kablovski internet i digitalnu televiziju, što je sve razlog izuzetnog korisničkog iskustva koje nudimo.

Ukoliko se ostvare vaši zahtevi šta korisnici u Srbiji mogu da očekuju?

Naš plan je jasan, sve investicije koje imaju za cilj da korisnicima ponudimo najbolju vrednost za novac, je naš fokus. Naša ponuda je uvek transparentna, bez skrivenih troškova, korisnicima se uvek nudi servis vrhunskog kvaliteta uz najbolju korisničku podršku. Isti poslovni model planiramo da primenimo i za usluge mobilne telefonije. Relevantna istraživanja tržišta u Evropskoj uniji i šire, pokazala su da one zemlje koje imaju četiri i više operatora mobilne telefonije pružaju kvalitetnije i bogatije pakete usluga po nižoj ceni. Četiri operatora mobilne telefonije na tržištu smanjila bi mogućnost povećanja, ionako već visokih cena usluga. Želimo da sa uslugama uđemo u nove gradove kod svih građana koji žele naše usluge, jer verujemo da samo slobodna konkurencija i fer tržišni uslovi mogu korisnicima u Srbiji da obezbede najkvalitetnije usluge.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari