pumpafoto BETAPHOTO/MILAN TIMOTIC

Dok cene divljaju, vozači traže načine da uštede na gorivu. Neki su odustali od vožnje, koriste javni prevoz ili bicikle. Ipak, moguće je uštedeti na gorivu uz nekoliko jednostavnih promena u načinu vožnje – potvrdio je reporter Dnevnika Nove TV Ivan Čorkalo.

Prvo i osnovno pravilo ekonomične i bezbedne vožnje je oprez sa papučicom gasa. Brzinu motora treba držati u optimalnom opsegu.

A gde i ako je moguće, dobro je i da se vozi konstantnom brzinom.

Treba izbegavati naglo ubrzanje i kočenje.

„Zato što je prilikom ovakvih aktivnosti opterećenje motora i potrošnja goriva ekstremni. Upravo zato što je za vrlo kratko vreme potrebno obezbediti što veću snagu, odnosno intenzivno smanjiti snagu motora, što zahteva veliku potrošnju“, pojasnio je Sinan Alispahić iz HAK-a.

Uobičajena greška koju vozači prave je da voze ili koče u leru, misleći da tako štede gorivo.

Alispahić naglašava da kada je automobil u neutralnom položaju potrebno je ugasiti motor.

„Zato što je mnogo pametnije voziti i koristiti brzinu i pustiti papučicu gasa i pustiti da se kotrlja, to je ušteda“, ističe on.

Prtljažnik je poželjno prazniti u vožnji, jer svaka vožnja sa nepotrebnim opterećenjem u automobilu povećava potrošnju za oko pet odsto.

Dobro je koristiti sistem za automatsko gašenje motora koji može uštedeti dosta novca u gradskoj vožnji, ali nije opcija za taksiste.

Postoje i određena pravila za korišćenje klima uređaja.

Pri manjim brzinama promaja je efikasnija od klima uređaja, do 90 kilometara na sat. Tada u igru ulazi fizika.

 

Sinan Alispahić objašnjava da vozači koriste klimu na način koji nije preporučljiv, a to je maksimalno. Istraživanja pokazuju da je potrošnja goriva 10 odsto veća ako se klima koristi na ovaj način.

Pre svega zbog bezbednosti, ali i potrošnje, pritisak u gumama mora da bude optimalan, inače se potrošnja povećava za dva odsto.

Praćenjem ovih uputstava, dokazano je da se sa prosečnih 15.000 kilometara godišnje može uštedeti oko hiljadu evra na gorivu. Nije to mala stvar, pogotovo u današnjoj eri cena.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.