Kinesko tržište pretnja Evropi 1Foto: Razief Adlie/ freeimages

Automobilska industrija nalazi se u sred promena koje su vezane za digitalizaciju i ekologiju, pokazalo je ovogodišnje istraživanje KPMG u kom su učestvovala 953 direktora iz automobilskog sektora 42 zemlje sveta, saopštila je danas ta revizorska kuća.

Odgovarajući na pitanje ko će povećati tržišno učešće ispitani direktori su iskazali najviše poverenja BMW – 58 odsto, tako da je nemački proizvođač zamenio Tojotu na prvom mestu.

Električni pionir Tesla napredovao je za tri mesta u odnosu na prošlu godinu, dok Folksvagen izmučen aferom Dizelgejt nije uspeo da ostane među prva tri.

Najveći skok zabeležio je Dajmler koji je sa 16. pozicije u 2016. godini skočio na treće mesto u 2017. s obzirom da 52 odsto ispitanih veruje da će povećati tržišno učešće.

Kao ozbiljnu pretnju Zapadnoj Evropi direktori su naveli seljenje proizvodnje u rastuća tržišta jer su globalizacija i pojava Kine kao najznačajnijeg tržišta za prodaju automobila dovele do dramatične zavisnosti nekih evropskih autoproizvođača.

Dve trećine ispitanih se slaže da će do 2030. godine svega pet posto automobila biti proizvedeno u Zapadnoj Evropi što bi u apsolutnim iznosima značilo pad proizvodnje sa sadašnjih 13,1 miliona na 5,4 miliona godišnje do 2030.

Čak 76 odsto ispitanih direktora smatra da će do 2030. godine u Kini biti prodavano 40 odsto svih automobila na svetu.

Projekcije pokazuju da će do 2030. godine prodaja automobila u Kini biti povećana za 10 miliona na 33 miliona vozila, ali će učešće na globalnom tržištu ostati na oko 30 odsto.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari