Najveća industrijska zona u Srbiji 1

Iako se u poslednjih desetak godina mnogo uložilo u lepši izgled Šapca, najznačajniji projekat grada jeste opremanje severozapadne industrijske zone, koja bi bila motor razvoja čitavog kraja.

To je najveća industrijska parcela u Srbiji na 600 hektara, od čega je trećina u režimu tzv. slobodne zone. Do sada je u nju uloženo oko deset miliona evra, sa najvažnijim saobraćajnicama, instalacijama gasa, vode, kanalizacije, električne energije.

U ovoj godini iz budžeta će biti uloženo 245 miliona dinara u dalje opremanje zone kao i u izgradnju nove kvantaške pijace. Zapošljavanje je važno ne samo socijalni faktor već je i glavni izvor prihoda za budžet. Najvažnije je opremanje svim potrebnim instalacijama japanske fabrike „Jazaki“. Očekuje se da u junu počne probna proizvodnja, a za tri godine fabrika će u punom kapacitetu zapošljavati 1.700 radnika.

Takođe, ove godine u industrijskoj zoni svoju proizvodnju započeće desetak stranih i domaćih firmi, sa oko 1.900 radnika. Značajna stavka je ugradnja trafostanice od 31,5 megavati, gde će sa polovinom sredstava učestvovati grad Šabac, a drugu polovinu obezbeđuje EPS u iznosu od 45 miliona dinara. Takođe uveliko se radi na gradnji trafostanice Šabac 1, u zoni fabrike „Zorka“, kapaciteta 31,5 megavati. Sa ovim trafostanicama Šabac projektovana kompletna industrijska proizvodnja biće podmirena za narednih pola veka. Direktor JP za upravljanje građevinskim zemljištem Milan Vasić ukazuje da sva ova ulaganja znače ulaganja za budućnost, i da će osigurati značajna sredstva u budžetu, a time i za dalje uređenje grada.

Takođe, mnogo se očekuje i od nove kvantaške pijace. Ona će biti u sklopu ove zone, urađena je parcelizacija, za dovođenje vodovoda, kanalizacije, električne energije i izgradnju saobraćajnica iz budžeta je opredeljeno oko 60 miliona dinara.

Tu će biti izgrađene četiri tipske hale, a sa projektom „Plato“ za prihvat velikih kamiona, koji će zaokružiti ovu investiciju, konkurisano je kod republičkih fondova. To će biti moderna i bogata poljoprivredna tržnica, gde će hladnjače kao i mašine za pakovanje doprinositi daleko povoljnijim cenama, kao što se to radi u Evropi. Uostalom, čitav šabački kraj poznat je po proizvodnji voća, jer samo pod jagodom ima 1.200 hektara, a pod malinom kao i pod trešnjom su veći zasadi koji obećavaju dobar rod i visoku cenu na tržištu.

Čekajući auto-put

U poslednjoj deceniji u Šapcu i okolini asfaltirano je više puteva nego od posle Drugog svetskog rata do 2000. godine. Asfaltirano je oko 200 kilometara nekategorisanih puteva i oko sto kilometra lokalnih puteva. Međutim, ono što najviše nedostaje ovom kraju je auto-put Ruma – Šabac, koji bi doprineo privrednom razvoju čitave zapadne Srbije. Ovim pravcem dnevno prođe 15.000 vozila, što daje punu ekonomsku opravdanost za njegovu izgradnju. Urađena je studija izvodljivosti, a čitav projekat stajao bi oko 130 miliona evra. Za gradnju auto-puta zainteresovana je kanadska korporacija „EMTA Infrastructure“ i to na bazi koncesije. Međutim, zbog političkih odnosa, jer je Šabac opozicioni grad, ovaj projekat čeka u nečijoj fioci, odnosno ne spominje se pitanje koncesije. Ipak, u leto prošle godine ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da se završava potrebna dokumentacija za gradnju auto-puta Novi Sad – Ruma – Šabac i da se u najboljim okolnostima početak gradnje može očekivati sredinom 2017. godine.

Šabac Danas: Ovaj projekat se realizuje uz pomoć sredstava iz budžeta opštine Šabac. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari