Moderni multipleks bioskopi pokazali su da publici nije dosadilo gledanje filmova u mračnim salama, već da su želeli bolje uslove za tako nešto, istakao je Zoran Cvetanović, generalni direktor Roda sinepleksa, prvog bioskopa sa više sala u Srbiji, kroz koji je tokom deset godina, koliko postoji, prošlo dva miliona gledalaca. On je na konferenciji „Ekonomija zabave – tehnologija i ekonomski razvoj“, koja je juče održana u Danas konferens centru, govorio o isplativosti multipleks bioskopa u Srbiji.


– Multipleks bioskopi nisu nastali zbog šoping molova, već nije bilo lokacija u centru grada za nezavisni bioskop. Da bi oni opstali, moraju da imaju propratni sadržaji od kojih bioskopi žive – kaže Cvetanović, direktor i Arena sinepleksa u Novom Sadu, koja ima ima šest sala sa ukupno više od 1.000 mesta, ali i dva kafića s baštom, a uskoro i dečju igraonicu.

On je dodao da je ekonomska situacija u Srbiji nepovoljna, jer je kupovna moć jako mala, zbog čega su cene karata niže nego na Zapadu, dok su troškovi daleko veći usled plaćana carine i transporta. Ipak, uspeo je da tokom prvih godinu dana ostvari profit od 350 odsto, što je bilo nezamislivo, objasnio je Cvetković i istakao da je sada, sa dolaskom 3D tehnologija, stvar daleko bolja.

Kako je on pojasnio, sa filmom Džejmsa Kamerona „Avatar“ promenila se svest prikazivača kada je reč o digitalizaciji bioskopa, tako da sada ima više od 56 odsto digitalnih sala u svetu.

– 3D tehnologija je isplativija, što su pokazali i filmovi koji su istovremeno prikazivani u 2D i 3D formatu. Čak 300 odsto su bili gledaniji filmovi naprednije tehnologije iako je cena karte gotovo duplo skuplja – napomenuo je Cvetanović.

Dejan Petričević, direktor Beogradske arene, pokazao je na sopstvenom primeru kako novi sadržaji zabave koji predstavljaju sinergiju filma, predstave i televizije, mogu doneti značajan profit, bez obzira na ekonomsku krizu. Ipak, veliki deo novca ostaje državi, što direktno utiče na cenu karta koje su za naše uslove visoke.

Na konferenciji su učestvovali i Dobrivoje Tanasijević, član Američke akademije filmske umetnosti i nauka, koji je govorio o svom iskustvu u Americi, gde je filmska industrija opstala zahvaljujući isključivo izgradnji zabavnih parkova, kao i glavni urednik Travel magazina Zoran Đukanović, koji se dotakao mogućnosti njihove izgradnje u Srbiji.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.