Saveti za pokretanje malog biznisa u tri koraka 1Foto: Pixabay / mohamed_hassan

Već duže vreme imate sjajnu ideju za pokretanje sopstvenog malog biznisa. Uspeli ste da dođete i do početnog kapitala za otvaranje porodične firme. Zaustavila vas je teška administracija, nabavka osnovnog materijala, reklama i probijanje na tržištu. Postoji proveren načina sigurnog „proboja fronta“ ako ste dobro organizovani i u dobrim rukama.

Prvi korak: Pronađi odgovarajuću advokatsku kancelariju

U državi u kojoj je Pravosudni sistem zatajio i gde je oglobljavanje malih i srednjih preduzeća najzastupljenije, neophodno je biti vrlo pažljiv i pre bilo kog poteza, prvo posetiti advokatsku kancelariju. NJih čine timovi stručnjaka koji se bave različitim problemima iz oblasti Prava. Neki od tih timova će sigurno i vama moći da pomogne. Pre nego što izaberete adekvatnu advokatsku kancelariju, raspitajte se, obiđite nekoliko najboljih, pitajte, guglajte, pa onda odlučite kome ćete verovati. Nisu ni sve advokatske kancelarije u svim oblastima jednako uspešne i zato je važno da pronađete pravu, baš onu koja vama treba. U advokatskoj kancelariji će vam, dalje, objasniti šta vam je potrebno od dokumentacije, gde šta da overite, potpišete, kako koga da opunomoćite, zaposlite, kako da firmu nazove i kako da se upišete u sve „knjige postojanjana privrednom tržištu. Ako se na početku advokatska kancelarija pokaže kao revnosna, imaćete i na dalje sigurnog partnera u svom biznisu. Danas je dobar advokatkski savet, zlata vredan, a dobar advokat, čuvar vašeg zdravlja.

Drugi korak: Kancelarijski pribor

Lako je bio 70-ih i 80-ih, otvoriti firmu sa nekoliko registara, rokovnika, hemijskih olovki,… Danas je nabavka kancelarijskog pribora, ozbiljan izazov. Zavisno od delatnosti kojom planirate da se bavite u kancelarijski pribor spadaju i računari, lap topovi, eksterni hard disk, fleš memorije, štampači, ketridži, pečati,… Zato je najbolje napraviti spisak sa potrebnim kancelarijskim priborom i krenuti polako u nabavku. Postoje fantastični prodajni objekti koji trguju na veliko, pa to bude i isplativije. Tako ćete, ukoliko je to potrebno, moći da priuštite i beli pano i organizatore i tablete za zaposlene. Pored toga, u prodavnicama kancelarijskog pribora se možete konsultovati sa osobljem koje tamo radi i oni će vam dodatno pomoći i olakšati nabavku. U krajnjem slučaju, ako imate dovoljno novca, za sve to možete angažovati i specijalizovane agencije i sve prepustiti njima. Svakako nemojte štedeti na kancelarijskom priboru, jer je za dobro poslovanje neophodna kvalitetna oprema.

Treći korak: Optimizacija sajta

Ukoliko danas vaše ima (ime firme) nije na internetu, na konkurntnom tržištu, kao da i ne postojite. Otvaranje kvalitetne internet stranice postala je neophodnost. Međutim, to ćete teško umeti sami. Postoje odlične firme, sa sjajnim timovima stručnjaka, koji će vam uraditi optimizaciju sajta. Morate im verovati. Optimizacijom sajta napraviće sjajno organizaciju po pitanju izgleda stranice vaše firme, odrediće odgovarajuće ključne reči, koje će doprineti i marketigu vaše firme. Postaraće se da postanete maksimalno vidljivi na internet tržištu i da, pomoću dobre optimizacije sajta, bar stanete rame uz rame sa svojom konkurencijom, a i odskočite dalje od njih. U današnje vreme je neophodno da u tehničkom smislu i u pogledu tehnologija sve besprekorno funkcioniše. Zato vam dobra optimizacija sajta garantuje vaše mesto pod suncem i dobru reklamu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari