Predsednik i premijer Srbije Boris Tadić i Mirko Cvetković, bivši ministar ekonomije, lider URS Mlađan Dinkić, gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović, generalni menadžer kompanije Fijat automobili Srbija (FAS) Antonio Ćezare Ferara, član Upravnog odbora u FAS-u ispred Vlade Srbije Aleksandar Ljubić i drugi, prisustvovali su juče u novoj Fijatovoj fabrici automobila silasku sa traka prvog od dva predviđena nova modela, koji će se proizvoditi u Kragujevcu.

Predsednik Srbije Boris Tadić izjavio je posle posete pogonima FAS-a da je državu nemoguće industrijalizovati bez privlačenja velikih kompanija, a da će proizvodnja automobila u Kragujevcu zajedno sa kooperantskim firmama ozdraviti srpsku privredu.

– Ovo je jedini način da rešimo hroničnu bolest srpske privrede, a to je spoljnotrgovinski deficit, jer u Fijatu će se proizvoditi nekoliko stotina hiljada automobila, možda stignemo i do 300.000, a to će zavisiti od razvoja tržišta po okončanju ekonomske krize – kazao je Tadić, napominjući da je u slučaju Fijata i Benetona bilo potrebno pet godina da se te kompanije dovedu u Srbiju. – Niko ne treba da obmanjuje građane Srbije da je sam doveo Fijat, ni gospodin Dinkić, ni gospodin Cvetković, niti ja. Samo timski Srbija može da rešava probleme – smatra Tadić.

Premijer Cvetković kazao je da je značaj investicije Fijata u Srbiji izuzetan, ne samo zbog njene vrednosti, već i zbog toga što je u našu zemlju privukao čitav niz drugih proizvođača autokomponenti. Investicija Fijata, značajna je, smatra premijer, i zbog toga što će se vozila iz Srbije ponovo pojaviti na svetskim putevima. Cvetković je naglasio da je ulaganje italijanske kompanije najveća grinfild investicija u Srbiji u poslednjih 20 godina.

– Značaj ove investicije je veliki ne samo zbog cifre koja jeste najveća do sada, već i zbog čitavog klastera drugih proizvođača koji su povezani i koji predstavljaju bilo komponentaše, ili inpute za komponentaše – istakao je premijer.

Cvetković je potom dodao da će proizvodnja i plasman Fijatovih automobila iz Kragujevca značiti izvoz vredan od 1,5 do dve milijarde evra, kada se podigne kapacitet proizvodnje, čime će se značajno smanjiti i platni deficit zemlje. Bivši ministar ekonomije i regionalnog razvoja i lider URS Mlađan Dinkić izjavio je juče u Kragujevcu da je Fijat juče uplatio dodatni osnivački kapital u zajedničko preduzeće sa Vladom Srbije od 66 miliona evra. Srbija je takođe uplatila dodatnih 33 miliona evra, tako da posle decembra 2009. godine kad su Italijani uplatili prvih 100 miliona evra, sa jučerašnjih 66 ostaje da početkom naredne godine uplate još 33 miliona evra i time u potpunosti izmire svoju obavezu o ulogu u osnivačkom kapitalu zajedničke firme od oko 200 miliona evra. Dinkić je rekao da je najveća vrednost celog projekta sa Fijatom to što će vrednost izvoza automobila iz Kragujevca i plasmana autokomponenti na inostranim tržištima vredeti oko 2,5 milijardi evra godišnje i činiti trećinu ukupnog srpskog izvoza.

– Da nije bilo Fijata, u Srbiju nikad ne bi došli ni Boš, ni Kontinental, kao dva najveća evropska proizvođača autodelova. Sada u Srbiji već radi 120 fabrika autokomponenti – rekao je Dinkić, koji je juče takođe prisustvovao silasku prvih 15 prototipova automobila novog modela koji će se proizvoditi u Kragujevcu.

Gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović kazao je da su u toku završni radovi na izgradnji infrastrukure, prilaznih puteva i mostova neophodnih za nesmetanu realizaciju saobraćaja između Fijatove fabrike sa komponetašima u Grošnici i sa gradskim i okolnim magistralnim saobraćajnicama.

Predsednik Tadić i ostali zvaničnici posetili su juče i industrijsku zonu u Grošnici, gde se grade fabrike najznačajnijih Fijatovih kooperanata – multinacionalnih kompanija Džonson kontrol, Sidžit, Promo manjeto kompani i HTL.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari