Troškovi niži za najmanje 15 odsto 1Foto: Pixabay/ Pexels

U okviru projekta Vlade Srbije ePapir – smanjenje administrativnog opterećenja privrede, od danas je otvoren veb-portal ePapir na adresi: www.epapir.rsjp.gov.rs za aktivno učešće privrednika, kojima je projekat i namenjen, saopštio je Republički sekretarijat za javne politike.

Privrednici će moći da upute sve svoje predloge i sugestije za izmenu administrativnih procedura koje im predstavljaju teškoće u poslovanju. Dosad su 84 institucije javne uprave sa centralnog nivoa popisale 2.500 administrativnih postupaka. Privrednici imaju mogućnost da sugerišu koje postupke treba unaprediti, pojednostaviti ili ukinuti. Aktivno učešće privrede, posebno malih i srednjih preduzeća, zajedno sa državnom upravom, treba da doprinese boljim uslovima poslovanja kao krajnjem cilju projekta ePapir.

Krajnji cilj je da svi administrativni postupci budu optimizovani i da se obavljaju elektronskim putem „iz fotelje“. Očekivani rezultati projekta do 2021. godine su uspostavljanje Registra svih administrativnih postupaka, optimizacija 500 najučestalijih i najskupljih postupaka, digitalizacija 100 postupaka za izdavanje dozvola i saglasnosti kao i da se administrativni troškovi privrede smanje za minimum 15 odsto.

Koordinator projekta je Republički sekretarijat za javne politike, a Ministarstvo privrede je predlagač zakonskog okvira za njegovo sprovođenje. Njegovu realizaciju su dosad finansijski podržali Fond za dobru upravu vlade Velike Britanije, Svetska banka, Evropska unija kroz IPA pretpristupne fondove i GIZ Nemačka organizacija za razvojnu saradnju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari