Vučić se poredi sa Titom, Miloševićem i Tadićem, ali zvanični podaci su jasni: DOS za pet godina izgradio više puteva nego SNS za 10 1Foto: Danas/Nina Čolić

Za vreme Tita sagrađeno je 374 kilometra auto-puteva, a kilometraža najbržih saobraćajnica se 2012. kada je Boris Tadić odlazio sa mesta predsednika Srbije povećala do 607 kilometara. Prema podacima Puteva Srbije, iz juna ove godine u Srbiji je bilo 936 kilometara izgrađenog auto-puta, što će reći da je za vreme vlasti SNS-a izgrađeno 329 kilometara.

Naime, dok je Tito bio na vlasti i tokom osamdesetih, u Srbiji je izgrađeno 374 kilometra autoputeva, a kako se tokom devedesetih nije gradilo to je ujedno i kilometraža koju je nasledio DOS kada je oktobra 2000. došao na vlast. Kada je Boris Tadić 2012. odlazio sa mesta predsednika Srbije u tom trenutku bilo je 607 kilometara auto-puteva.

Za vreme Tadića, odnosno od 2008. do 2012. tako je izgrađeno 142 kilometra auto-puta, a u prve dve godine vladavine SNS-a sagrađeno je 102, plus 40 kilometara, započetih u vreme vladavine DS-a.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je juče rekao kako su Tito, Milošević i DOS izgradili ukupno 550 kilometara puteva i da ne može da se računa 687, što su podaci Puteva Srbije, osim ako, kako je rekao, nisu govorili o onome što je u izgradnji.

On je medijima rekao kako je za poslednjih 11 godina izgrađeno više od 335 kilometara, i da se u ovom trenutku radi više od 500 kilometara.

„Više od 335 kilometara je ono što je već urađeno od 2012, a ovo što radimo u ovom trenutku je više od 500 kilometara. E sada da vidimo koliko će ove godine biti završeno tako da je mrtva trka“, rekao je predsednik, obilazeći deonicu puta Novi Beograd-Surčin.

Auto-putevi su bez sumnje glavni prioritet ove vlasti kada se radi o putnoj infrastrukturi. Ali dok rastu kilometri najbržih saobraćajnica ukupna situacija na terenu se ne popravlja značajno – jer smo krajem 2021. imali tek 182 kilometra puta više nego 2012. godine. Osim toga, za pet godina vladavine DOS-a izgrađeno je ukupno više puteva nego za deset godina SNS-a.

Prema zvaničnim podacima Republičkog zavoda za statistiku, u Srbiji je 2012. bilo 44.612 kilometara puteva, a dve godine kasnije 44.406 kilometara.

Tako se za prve dve godine vladavine SNS-a kilometraža smanjila za 200, da bi krajem 2021. dužina puteva u Srbiji bila 44.794 kilometara – 388 kilometara puteva više nego pre sedam godina ili 182 kilometra više nego pre 10 godina.

Zvanična statistika vodi evidenciju i o ukupnom broju završenih građevina tokom svake godine, a ako se pogleda i sabere broj završenih puteva i auto-puteva u Srbiji ukupno dolazi se do toga da je od 2007. do kraja 2011. u Srbiji izgrađeno 1.238,6 kilometara puteva, što je nešto više nego što je završeno od 2012. do prošle godine.

Naime, u tom periodu od 10 godina, u Srbiji je završeno 1.211,4 kilometara auto-puteva i ostalih puteva, ne računajući ulice i puteve manje važnosti, ali ni tunele i mostove.

Gledano po godinama, podaci su RZS-a, tokom 2007. u Srbiji je završeno 128,9 kilometara puteva i auto-puteva, naredne godine više od 285 kilometara, a ubedljivo najviše puteva u poslednjih 15 godina izgrađeno je tokom 2010. godine – više od 320 kilometara.

Naredne dve godine izgrađeno je – 220 kilometara 2011. i više od 203 kilometra 2012. godine.

Prve godine u kojoj je SNS bio cele godine na vlasti 2013. u Srbiji je izgrađeno 123 kilometra puteva i auto-puteva, a naredne godine svega 92,5 kilometara.

Najuspešnija putarska godina za SNS bila je 2015. kada je za 12 meseci izgrađeno više od 207 kilometara brzih puteva. Naredne dve godine izgrađeno je 169, odnosno 138 kilometara, da bi 2018. goidne bilo izgrađeno tek 56 kilometara.

U pretpandemijskoj 2019. izgrađeno je 145,7 kilometara, a naredne dve bile su najlošije za deceniju i po.

Tokom 2020. kada je počela kriza izazvana pandemijom virusa korona, izgrađeno je nešto malo više od 52, a 2021, prema podacima RZS, svega 22 kilometra auto-puteva i puteva.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari