Toma Fila: Socijalistička partija Srbije je ključ, a ne privezak 1Foto: Jovanka Bojković.

Socijalistička partija Srbije je ključ, a ne privezak. Socijalistička partija Srbije ima potvrdu i pokriće za svoj rad kako kroz trajanje tako i kroz rezultate. Od svog osnivanja do danas, prošla je kroz ozbiljnu reformu partije i ideološku i političku modernizaciju, a ostala verna levici i socijalističkoj ideji. Socijalisti su proteklih 15 godina bili tačka balansa na političkoj sceni koji su obezbedili stabilnost, a time i ambijent za razvoj zemlje.

Koalicija sa Srpskom naprednom strankom se pokazala kao idealna kombinacija našeg političkog iskustva i njihove energije i verujem da zajedno možemo još mnogo toga značajnog da uradimo, kaže za Danas Toma Fila, kandidat koalicije SPS-JS-Zeleni Srbije za gradonačelnika Beograda odgovarajući komentarišući tvrdnje da je SPS postao privezak SNS i upitan kao će ubuduće ta koalicija funkcionisati ako postane gradonačelnik.

* Šta mislite o protivkandidatu iz SNS Aleksandru Šapiću? Da li biste ga pozvali u svoj tim?

– Šapić je naš dokazani sportista koji je uspešno vodio opštinu Novi Beograd. Kao gradonačelnik, svakako ću se susresti sa njim da čujem iskustva i ideje. Mogao bih uvek da sarađujem sa vrednim, stručnim i pametnim ljudima, pre svega sa onima koji imaju optimističnim stav prema životu i energičnost u svom radu.

* Ukoliko opozicija osvoji dovoljno glasova da sa SPS napravi koaliciju u Beogradu, da li ćete glasati za tu odluku socijalista ili ste protiv saradnje sa opozicijom?

– Očekujem da Beograđani vrlo svesno iskoriste svoje pravo i na gradskim izborima pokažu šta misle o svemu što se promenilo nabolje poslednjih godina. Da kažu šta misle o bolnicama, novim vrtićima i školama, šta misle o novim radnim mestima i većim platama. Šta misle o ideji da se gradi umesto da se ruši. Siguran sam da će Beograđani glasati pametno i s puno poštovanja i ljubavi prema svom gradu. Rukovodstvo SPS-a ume da prepozna šta je najbolje za partiju i sa kojim ljudima i strankama mogu da se postignu najbolji rezultati. Rezultati koji su vidljivi, merljivi i pre svega rezultati od kojih najveću korist imaju građani. Ne verujem da iko može bolje od SNS-a i SPS-a.

* Koja su tri najveća problema u Beogradu koja ćete rešiti odmah ako postanete gradonačelnik?

– Ono na čemu ćemo moj tim i ja insistirati je da Beograd bude besprekorno čist. Nastavićemo da unapređujemo sistem gradskog prevoza, da radimo na smanjenju zagađenja i zaštititi životne sredine. Odlučan sam i u ideji da se borim za pravdu i pravo u svakom segmentu našeg društvenog života. Rešen sam da bezuslovno budem na strani Beograđana, njihov savetnik i zaštitnik u svim nepravednim i neravnopravnim borbama

* Ko je u vašem timu?– Moj tim na čelu sa Nikolom Nikodijevićem je spoj iskustva i mladosti. Zvučna, uticajna i uvažavana imena iz oblasti arhitekture, ekologije, medicine, finansija, zajedno sa novim mladim, obrazovanim i perspektivni ljudima imaju snagu i želju da stvore nove prilike i mogućnosti za kvalitetniji život svih Beograđana! Želim da se posvetimo svakom građaninu, da čujemo svaku potrebu, prepoznamo svaki problem i reagujemo na najbolji način.

* Da li je gondola na Kalemegdanu potrebna Beogradu i kako ćete se odnositi prema novogradnji u podnožju Kalemegdana?

– Lepo je videti grad koji svakodnevno raste i razvija se u modernu svetsku metropolu, ali ne zapostavlja svoju autentičnost kroz stare delove grada. Forma grada Beograda je divna jer je spoj tradicije i modernog, a suština Beograda je fantastična jer nju definišu sami Beograđani. Kalemegdan je naš najveći i najznačajniji kulturno-istorijski kompleks koga su Turci nazivali „Fićir- bajir“ što znači breg za razmišljanje. Zato je potrebno da ozbiljno razmislimo i nađemo način kako da se Gondola kao velika turistička atrakcija uklopi ne remeteći kulturno nasleđe i identitet ovog dela grada. Beograd postaje sve atraktivniji, ali je važno da uporedo zadržava svoj prepoznatljiv duh i šarm.

* Mislite li da su linije metroa dobro određene?

– U načelu sam saglasan. Početak svakog gradskog metroa podrazumeva u praksi dve linije koje se ukrštaju i povezuju sever i jug, istok i zapad. To je format i za Beograd. Lično ću da nastavim konsultacije sa Francuzima i njihovim ekspertima oko sadašnjeg plana stanica i njihove učinkovitosti. Uvek insistiram da čujem mišljenje struke.

* Da li je izmeštanje autobuske stanice dobro rešenje za Beograđane i ljude koji dolaze u glavni grad?

– Nova autobuska stanica je na prostranom mestu i sada je najvažnije da razvijemo frekventne mikro linije gradskog prevoza do centra grada, da bi putnici odmah po dolasku imali odgovarajući prevoz do željene destinacije u gradu. To se podudara i sa mojom idejom o izmeštanju suvišnog saobraćaja iz centra grada. Nove garaže treba da budu smeštene u širem centru grada, koji ima relativno više prostora, kako bi se smanjila gužva.

* Kako biste vi i u kom periodu smanjili zagađenje vazduha u glavnom gradu?

– Pitanje zagađenja vazduha u Beogradu ne sme da čeka. Moramo da smanjimo koncentraciju automobila u širem centru Beograda. Gradski prevoz mora da bude savršen i da ga građani doživljavaju kao komforan, savremen, siguran i vremenski precizan način za prelazak sa jednog na drugi kraj grada. Energetska efikasnost je takođe izazov za čiju realizaciju imamo ozbiljan i jasan plan. Prvo ćemo da utvrdimo kakav je trenutni način grejanja i izolacije svakog doma ponaosob, a onda ćemo ga zameniti održivim i efikasnim sistemima. Energosistemi u okolini prestonice takođe moraju da se dodatno ekološki opreme. Beograd mora da diše punim plućima, a Beograđani moraju da žive zdravo, zadovoljno i sigurno.

* U koju prigradsku opštinu treba najviše ulagati?

– Svaka opština je specifična u svojim potrebama, a naš zadatak je da svima budemo jednako posvećeni i pre svega efikasni u rešavanju svakog problema. Za mene je Beograd grad u celini, a u administraciji podele postoje da bi se lakše radilo. Za opštine van centra, posebno moramo da jačamo infrastrukturu i obezbedimo besprekoran sistema vodovoda i kanalizacije i sistem elektrosnabdevanja bez putujućih žica. Centar grada je najviše opterećen problemom saobraćajnih gužvi i parking mesta, ali i sistemom grejanja. Za svaki problem, na svakoj opštini nudimo konkretna rešenja. Meni je bitan svaki građanin Beograda bez obzira u kom delu grada živi. Dužnost gradske vlasti je da brine o svima, i o najmlađima i o najstarijima, o svakom čoveku. Naš grad mora da bude prestonica zadovoljnih i srećnih ljudi.

Karijeru advokata želim da završim kao Zastupnik Beograđana

* Šta vas je motivisalo da budete kandidat za gradonačelnika?

– Čitavog života, ne samo u profesionalnom angažovanju, već u svakodnevnom, privatnom i ljudskom delovanju me je jedino zanimala istina i pravda za svakog čoveka. Karijeru advokata želim da završim kao Zastupnik Beograđana. Ja nisam otuđeni političar, ja sam jedan od svih nas koji u Beogradu živimo, Beograd volimo i želimo najbolje za naš grad i naše sugrađane. Ovo je kruna moje borbe za svakog čoveka, kojoj sam posvetio profesionalni i privatni život.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.