Ministarstvo spoljnih poslova Ukrajine: RT je propagandni resurs, može da destabilizuje i Srbiju 1Foto: Shutterstock/nomading

Portparol ministarstva spoljnih poslova Ukrajine Oleg Nikolenko pozvao je Beograd da ne dozvoli emitovanje Raša tudej (Russia Today – RT), navodeći da propaganda i dezinformacije koje se šire ovim kanalom neće koristiti srpskom društvu.

„Pozivamo Beograd da ne donese takvu odluku. Davanje dozvole RT neće odgovarati kursu Srbije za članstvo u EU, koja je ranije uvela sankcije ovom ruskom propagandnom resursu. Vlada Srbije takođe mora da shvati da RT u svakom trenutku može da destabilizuje situaciju i u samoj Srbiji“, naveo je Nikolenko na Fejsbuku.

Dodao je da RT u etru redovno opravdava agresiju na Ukrajinu i pozivaju na genocid nad Ukrajincima.

„Kada je reč o RT ne radi se o slobodi govora i novinarstvu. Propaganda i dezinformacije koje ovaj kanal širi neće koristiti srpskom društvu“, naveo je.

Ruski državni kanal Raša tudej, koji ima zabranu emitovanja u EU zbog „podsticanja i podrške ruskoj agresiji“ na Ukrajinu, saopštio je danas da je počeo emitovanje onlajn sadržaja svog programa na srpskom jeziku.

„Pokrenuli smo RT na Balkanu. Jer Kosovo je Srbija“, objavila je na Tviteru glavna urednica RT Margarita Simonjan.

EU je 2. marta obustavila distribuciju ruskih medija RT i Sputnjik, smatrajući da su ta dva medija u službi širenja ruskih dezinformacija i manipulacije informacijama.

Evropski parlament je 6. jula usvojio rezoluciju kojom se vlasti u Beogradu između ostalog pozivaju da se hitno usklade sa sankcijama EU protiv Rusije i da preduzmu mere kako bi se Raša tudej i Sputnjik Srbija sprečili da šire lažne vesti i dezinformacije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.