Vučiću se kontramitinzi mogu vratiti kao bumerang 1Foto: FoNet Zoran Mrdja

Kampanja „Budućnost Srbije“ Aleksandra Vučića, koja pre svega ima za cilj odvraćanje građana od masovnijeg izlaska na ulice, može se vladajućoj Srpskoj naprednoj stranci vratit kao bumerang i ne bi bilo neočekivano da čak dovede do omasovljenja protesta, smatraju sagovornici Danasa.

Napominju, takođe, da Vučićeva kampanja teško može da promeni čvrsto opredeljenje opozicionih glasača, ali da zasigurno može da motiviše pristalice SNS-a koji već imaju pozitivna očekivanja od ove vlasti.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas (četvrtak) počinje kampanju „Budućnost Srbije“, u okviru koje će obići svih 29 okruga i 100 opština, kako bi građanima predstavio postignute rezultate, čuo njihove primedbe i ukazao na dalje planove. Vučić će u kampanju krenuti od Pčinjskog okruga, gde se završava najteži deo puta kroz Grdeličku klisuru.

„U ovom trenutku teško je predvideti uticaj Vučićeve kampanje na proteste. Motivacija te kampanje je da se promene teme u političkom i javnom polju. Dakle, umesto protesta i razloga za njih, tema bi trebalo da bude rad Vlade Srbije i predsednika. Sumnjam da čvrsto opredeljene opozicione glasače može da preokrene, ali sigurno je da značajnim delom može da motiviše pristalice SNS-a, posebno zato što ima širi mobilizatorski karakter i upravlja pre svega pozitivnim očekivanjima građana. Konkretno, oni koji veruju Vučiću biće učvršćeni u svom uverenju. Politički oponenti će učiniti suprotno. Ipak, mislim da je ključ kampanje, u promeni teme u javnom životi, odnosno promeni fokusa građanstva u susret mogućim izborima“, smatra Dejan Vuk Stanković, politički analitičar.

Sa njim se delimično slaže i njegov kolega Branko Radun, koji smatra da Vučićeva kampanja nema mnogo uticaja na proteste. On napominje da protesti imaju svoje probleme „poput podele na glumački i politički deo, što praktično znači da budućnost protesta zavisi od toga da li će artikulisati zahteve demonstranata i izbaciti u prvi plan lidere“. Da Vučićeva kampanja nije ni u kakvoj korelaciji sa protestima smatra i visoki funkcioner SNS Vladimir Đukanović. „Vučićeva kampanja se uopšte ne obazire na proteste. NJena poenta je razgovor sa građanima“, tvrdi Đukanović, ne precizirajući da li će predsednik imati vremena da čuje samo one građane koji su već uvereni da je vlast SNS dobra, ili će pokušati da razgovara i sa onima koji misle da u Srbiji mnogo toga ne štima.

Predstavnici opozicije uvereni su da Vučić tokom svoje kampanje neće imati vremena za neistomišljenike i da njegov vokabular može sam da izvede na ulice dodatni broj nezadovoljnih. To tvrdi i Janko Veselinović iz Saveza za Srbiju. „Jedina opasnost je da on sa tim manifestacijama želi da pravi incidente kroz okupljanje na svojim „kontramitinzima“. Rekao bih da mu je to i cilj“, smatra Veselinović.

Cvijetin Milivojević, politikolog, napominje za Danas da Vučićev pokušaj da prebroji građane koji su uz njega verovatno će rezultirati time da će i ona druga strana koja je u protestima otvoriti karte i poručiti možda nas je manje, ali nismo za potcenjivanje.

“ Vučićeva kampanja „Budućnost Srbije“ jeste neka vrsta pokušaja falsifikata kontramitinga koje pamtimo iz 90-ih godina, uz razliku što će ti Vučićevi kontramitinzi biti u svim okruzima Srbije, gde će on pokazivati rezultate. To jeste jedan pokušaj odvraćanja građana od masovnih izlazaka na ulice i to na neki način može da se vrati kao bumerang i da izazove kontraefekat. Svaki kontramiting može da izazove kontraefekat i da dovede do omasovljenja protesta. Setimo se kontramitinga iz 1996. godine, koji je bio i ključna stvar u omasovljenju tadašnjih protesta koji su rezultirali Miloševićevim leks specijalisom. Uostalom i kontramiting socijalista na Ušću 1991. godine, koji je usledio nakon protesta 9. marta doveo je do ostavke Radmila Bogdanovića, tadašnjeg ministra policije i direktora RTS Dušana Mitevića. Nije nemoguće da se to desi i ovde, ali umnogome će to zavisiti šta će Vučić u pohode Srbiji pokazati i šta će i kako reći“, kaže Cvijetin Milivojević za Danas.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari