Koje su prednosti zone 30 i zone usporenog saobraćaja?

Ostavite komentar


  1. Budalaštine, bar što se Nemačke tiče. „Zeleni“ su „uspeli“ da u mnogim čak veoma prometnim ulicama pojedinih gradova veštački uspore auto saobraćaj smanjenjem brzine kretanja na 30 km/h a u najprometnim ulicama sa 50 km na 40 km/h ali i iskazivanjem staza za bicikliste. Negde, kao u Štutgartu, Berlinu itd. ulice sa po dve trake po pravcu, „sužene“ su „zelenom prepravkom“ na po jednu traku za automobile i jednu celom širinom za bicikliste, plus trotoari za pešake. Razlog: Da bi biciklisti mogli da paralelno voze i nesmetano- pričaju! Te staze danas npr. u Štutgartu (Theodor-Heuss Str.) koristi dnevno često samo desetak biciklista! Do sada su uskim trakama biciklisti morali da voze jedni iza drugih. „Zeleni“ kažu da sporiji saobraćaj smanjuje količine štetnih supstanci (azotnih oksida, ugljendioksida, aromata, fine gareži itd.) u izduvnim gasovima. To je budalaština br. 2. Još pokojni prof. dr dr Dušan Gruden sa Tehničkog fakulteta Beč i honorarni profesor u Kragujevcu kao i član mnogih međunarodnih institucija, i direktor istraživačkog odeljka u firmi Porsche u Štutgartu“Ekologija u autoindustriji“u svojoj naučno-stručnoj knjizi, služi i studentima tehnike idr. -ukazuje na nonzens i svesne manipulacije „Zelenih“. Ako vozilu treba 5 minuta da pređe npr. 1 km, a kod ograničene brzine i zbog toga u špicevima zagušenje saobraćaja treba 15 do 20 minuta, količina štetnih supstanci iz auspuha je -ista, često čak i veća zbog dodavanja gasa kod vožnje „stani- kreni, stani-kreni! Slično je sa pokušajem ograničenja brzine na svim autoputevima. „Zeleni“ to pravdaju „smanjenjem broja poginulih“. Statistika je neumoljiva -najmanje vozača u Nemačkoj gine na autoputevima gde, generalno nema ograničenja brzine. Najviše žrtava, čak i do 65% od ukupno oko 3300 poginulih godišnje strada u saobraćaju na drugim putevima! Pomenimo da je u Nemačkoj registrovano preko 60 miliona svih vrsta motornih vozila, najviše automobila Čemu onda takve „reorganizacije“ saobraćaja koje hvataju maha i u Beogradu? Valjda da bi se vozačima zgadilo korišćenje vozila za vožnju gradom ali i uopšte. To je donekle u nemačkim gradovima sa dobrim gradskim saobraćajem i moguće, ali u BG gde po tom pitanju skoro ništa ne funkcioniše kako treba- e, to je samo pokušaj rasterivanje straha ruralaca pridošlih u BG (Vesić, Radojčić idr.) iz ko zna koje vukojebine, od automobila i jakog saobraćaja u gospodarenju u njihovim novim sredinama! Zato i toliko zabrana u BG, novostvorenih pešačkih zona, rušenja svega i svačega i sve to samo na želju i po volji Vesića i njegovih gazda!

    1. Postoji naravno i ta strana. Uvek nekako uspe covek da zastrani u neku stranu. Nije sustina samo u smanjenju izduvnih gasova nego i u rasterecenju grada od automobila. Ne samo za invalide, decu, stare i ne znam koje kategorije koje vole toliko „zeleni“, nego za bukvalno sve gradjane. Dokle smo stigli u Beogradu sa ovakvim nacinom, veoma je otezano kretanje automobilima, tesko se nalazi parking mesto, treba vise vremena da se stigne sa Mirijeva do Banovog brda nego iz Zrenjanina… Sa druge strane toliko smo zatrpani automobilima da nema mesta za pesake. Nesto je neophodno uraditi svskako a opet sa druge strane Vesic & co stanje koriste samo za svoje manipulacije. Ne moze se samo zatvoriti ulica ili spustiti brzina ako nije obezbedjena alternativa pune brzine. Isto je neophodno obezbediti infrastrukturu za bicikliste ili elektro individualna vozila. Ideja humanog inzenjeringa nije glupost, samo je potrebno da je zapravo inzenjeri sprovode a ne bratija.

  2. U Pancevu zona usporenog saobracaja uz precutni blagoslov i nezainteresovanost nadleznih,sluzi za nesmetano izivljavanje bahatih vozaca.U Pelisterskoj ulici u toj zoni ne divljaju samo vozaci putnickih vozila vec i traktori koji njome prolaze.Treba li neko dete da strada pa da nadlezni reaguju a stranka na vlasti ispuni predizborno obecanje da ce problem resiti.

  3. Videla zaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu. Ovo je nova idiotska ideja nekoga u vlasti. Naknadnim zakonima saobraćaj je i ovako previše usporen. Pešaci su u potpunosti prestali da obraćaju pažnju na vozače takođe zbog naknadnih zakona. Ograničenja vožnje u naseljima su previše rigorozna Pogledajte kako je u Hrvatskoj. Pa nista veci broj ljudi ne strada. (podatke uporediti prema broju vozila koja godisnje prodje kroz hrvatsku). Mi nažalost oduvek imamo dušebrižnike koji sve rade zbog forme a ne zbog suštine.

    1. Frapira me nastojanje najveceg broja gradjana da se brzina u saobracaju smanjuje?! Mi smo, cini mi se, jedini narod koji u inerciji i sporosti vidi sigurnost i bezbednost. Filozofija „panja“ je duboko ukorenjena, posebno kod zakonodavaca koji besmislenim zakonima pokusavaju da rese saobracajni haos. Ako se ne krecemo apsolutno smo sigurni?! Dok svet oko nas juri, mi se borimo protiv brzine. Beograd je gradjen po ugledu na turske palanke. Ulucice se ne prazne ni sa mnogo vecim brzinama a, sa 10 kilometara moze samo da dodje do „infarkta“.

  4. Ovo je u skandinavskim zemljama standard, dobro da se neko kod nas setio da kaže o ovoj temi nešto

Ostavite komentar


Auto

Naslovna strana

Naslovna strana za 30. april, 1. i 2. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Antonela Riha, novinarka

I pre nego što sam se učlanila u Klub čitalaca Danasa kupovala sam jedino Danas.