Da li je bolje kupiti originalni ili polovni deo za svoje vozilo? 1Foto: Pixabay/pixel2013

Mnogi vlasnici vozila se pitaju šta da izaberu prilikom zamene neispravnog ili istrošenog dela – originalnog ili zamenskog dela. Ne možete pogrešiti sa originalom, ali ćete morati da potrošite više novca. Zamenski delovi su znatno jeftiniji, a serviseri se slažu da su im performanse jednake.

Auto delovi su potrošni materijal i imaju rok trajanja. Svaki vozač se, pre ili kasnije, nađe u situaciji da mora da bira – kupiti originalni ili zamenski deo. Oba izbora imaju prednosti i nedostatke. Original nudi bolji kvalitet, ali njegovi proizvođači često naplaćuju pošteno. S druge strane, rezervni delovi mogu biti i do nekoliko puta jeftiniji, a nudi se širok asortiman proizvoda, od vrhunskih do onih nešto lošijeg kvaliteta.

– Moramo da budemo svesni da ako kupujemo nešto jeftinije, da to ne može biti istog kvaliteta kao originalni deo. Sada, ako kupujemo vrhunske proizvođače, možemo da kažemo da je isti raspon kvaliteta, ali naravno ima više rangova i cena i kvaliteta, kaže Jurica Tkalčec, prodavnica auto delova i autoservis.

Po nepisanom pravilu, originalni delovi se ugrađuju u nova vozila, ne starija od dve godine. Ovo posebno važi za ona vozila za koja još nema alternative. Za njih uopšte nema izbora. Servisni tehničari kažu da ne bi trebalo da postoji razlika u performansama između originalnih i rezervnih delova.

– Imamo na primer originalno BMV ulje koje je daleko skuplje i ima originalnu BMV oznaku. Isto ulje u Castrol varijanti je jeftinije, potpuno isto ulje je unutra, odnosno odobreno od BMV-a i ima sve kriterijume kao original. Imamo i Shell ulje, koje je još jeftinije, sa potpuno istim performansama i specifikacijama, pogodno za svaki automobil koji odgovara najskupljem, kaže on.

Kod vitalnih delova, uveravaju nas u autoservisu, takođe nema razlike između originalnog i zamenskog dela.

– Kada su u pitanju vitalni delovi kočnice, delovi vešanja. Uvek preporučujemo uzimanje brenda višeg kvaliteta. Pitanje je da li treba uzeti original, rekao je Tkalčec.

– Komplet zupčastih kaiševa. To je proizvođač koji radi za prvu instalaciju. Ako kupite kaiš brendiran pod logom nemačke kompanije, dobićete potpuno isti kaiš kao zamenska varijanta, ali je ovaj znatno jeftiniji, naglašava on.

Uzmite 7 godina star Audi A4. Zamena kočionih pločica i diskova originalnim delovima koštaće vlasnika oko 5.000 kuna. Ako se odluči za zamjensku varijantu, uštedjet će oko 3.000 kuna. Ali to je cena bezbednosti, reći će neki. Od servisera se traži da ponude obe opcije, a odluka je na vlasniku vozila.

– Da li će staviti originalni deo, na kupcu je. Nema velike razlike. I kod starih vozila ovi rezervni delovi su bolji jer se menjaju i unapređuju neki nedostaci originalnih delova, kaže Predrag Vukalović, automehaničar.

Međutim, u većini slučajeva cena je presudna u odluci. Pogotovo u ovim finansijski nepredvidivim i nezahvalnim vremenima. Pitanje je, zapravo, koliko vozača uopšte može da priušti originalne delove za svog metalnog ljubimca.

– Ne više od 10%. Mi uglavnom sklapamo vozila koja su van garancije i ljudi tada ne preferiraju toliko originalnih delova jer znaju da rezervni delovi mogu biti dobri ako su od dobrog proizvođača. Iako ima svega i svačega. Ugrađujemo kvalitetne delove i sa tim nemamo problema, naglašava Vukalović.

Vozači su podeljeni. Znaju prednosti originalnog, ali i finansijsku isplativost zamenskog dela.

Bilo da vozite stari ili novi automobil, samo jedno je važno pri izboru rezervnih delova. Vaša, ali i bezbednost drugih učesnika u saobraćaju je poslednja stvar na kojoj treba da uštedite.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari