vozFoto: Shutterstock/LOUIS-MICHEL DESERT

U srcu Sahare, daleko od uobičajenih turističkih ruta, postoji iskustvo koje nadmašuje granice klasičnog putovanja. Reč je o putovanju najdužim i najtežim vozom na svetu – „Pustinjskim vozom“ Mauritanije.

Najduži voz na svetu

Najduži voz na svetu, poznat i kao pustinjski voz, dug je nešto više od dva kilometra i vijuga Saharom dužinom od oko 700 kilometara, prosečnom brzinom od oko 30 km/h. Putovanje traje oko 20 sati. Sa više od 200 vagona, to je ne samo najduži, već i najteži voz na svetu, piše Punkufer.hr.

Train du Desert svakog dana prevozi železnu rudu iz rudarskog grada Zouerata, na severozapadu Mauritanije, do obalnog grada Nouadhiboua, odakle se ruda izvozi u brojne zemlje, posebno u Evropu i Aziju.

Pruga kojom putuje izgrađena je u doba kolonijalizma, 1963. godine, a u promet je puštena iste godine. Danas njome upravlja Société Nationale Industrielle et Minière (SNIM), najveća i najvažnija kompanija u Mauritaniji. Voz je impresivno i samo posmatrati, ali još je neverovatnije njime putovati. Sastoji se od tri do četiri lokomotive, putničkog vagona i između 200 i 210 teretnih vagona. Na zapadnoj ruti prema Nouadhibou svaki vagon može prevoziti do 84 tone železne rude.

Putovanje pustinjskim vozom je pravo iskustvo. Malo je mesta na svetu gde je putnicima, a posebno strancima, dozvoljeno da se ukrcaju na teretni voz i putuju sedeći na teretu. Mauritanci neretko odluče da izbegnu gužvu u putničkim vagonima i putuju „drugom klasom“ u teretnim vagonima, besplatno.

Kada polazi voz?

To je bučno, prljavo i ponekad opasno putovanje jer temperature danju mogu prelaziti 40 °C. Osim toga, to je i nemilosrdan napad na telo i sva čula: tutnjava i škripa, stalne vibracije koje prolaze telom, prašina koja se lepi za kosu na vrućem vetru i pustinjsko sunce koje zatvara kapke stvaraju poseban i ne nužno ugodan ugođaj.

Raspored voza prilično je nepredvidiv i može se promeniti u bilo kom trenutku. Zainteresovani se o polascima voza neretko raspituju kod lokalnog stanovništva u Nouadhibouu, ali tačno vreme nikada nije poznato sa sigurnošću. Obično polazi u rano poslepodne, ali uvek se treba pripremiti na čekanje. Takođe, treba mudro odabrati vagon. Budući da voz može biti dug više od dva kilometra, a stanice su male, putnici se lako mogu naći kilometrima od cilja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari