naučnici otkrili da suze smanjuju agresivnost muškaracaFoto: goffkein.pro / Shutterstock.com

Rezultati naučne studije koja je prošle nedelje objavljena u cenjenom žurnalu „PLOS Biology“ zaintrigirali su javnost širom sveta. Naime, naučnici su otkrili da muškarci, nakon što osete miris ženskih suza, postaju manje agresivni.

Istraživanje je sproveo izraelski Vajzman naučni institut, a dokazano je da ljudske suze sadrže hemijski signal koji smanjuje aktivnost u dva područja mozga povezana s agresijom.

Naučnici su do ovih zaključaka došli na vrlo zanimljiv način.

Kao volonteri za studiju javile su se većinom žene jer je, prema rečima glavne autorke studije, dr Šani Agron, „za njih društveno prihvatljivije da plaču“, prenosi Index.

Međutim, pretpostavlja se da suze ne moraju biti isključivo ženske kako bi imale sličan efekat.

Nakon prikupljanja suza šest volonterki koje su gledale tužne filmove, istraživači su nekoliko desetina muškaraca izložili suzama ili običnoj slanoj tečnosti.

Oni nisu mogli da ih razlikuju, jer su obe supstance bistre i bez mirisa.

Muškarci su zatim igrali igru u kojoj skupljaju novac koji protivnik pokušava da im ukrade.

Igrači se mogu osvetiti i učiniti da njihov protivnik izgubi novac, iako tako ne bi dobili više novca za sebe.

Nakon mirisanja ženskih suza, želja muškaraca za osvetom pala je za 43,7 posto.

Istraživači su kopali dublje proučavajući 62 olfaktorna receptora koji igraju ključnu ulogu u osećaju mirisa, otkrivši da su četiri bila aktivirana suzama, ali ne i fiziološkom smešom.

Takođe su priključili učesnike studije na MRI uređaje i primetili da su, nakon mirisanja suza, područja mozga povezana s agresijom, prefrontalni korteks i insularni kortekst, bila manje aktivna.

Naučnici veruju da je supstanca suza možda evoluirala kako bi zaštitila bebe od povreda.

„Bebe ne mogu reći: ‘Nemoj biti agresivan prema meni.’ Vrlo su ograničene u svojoj sposobnosti komunikacije, a uz to su i bespomoćne“, rekao je za Gardijan Noam Sobel, profesor neurobiologije na Vajzman institutu.