reklama za iPad kompanije AppleFoto: PatrickAssale / Shutterstock.com

Pre 40 godina emitovana je Apple-ova legendarna reklama “1984” koja je na neki način simbolizovala otpor pojedinca protiv distopijske budućnosti u kojoj će ljudi biti podređeni sistemu i bez pogovora će izvršavati sve što im se naredi. Razbijanje ekrana na kraju reklame predstavlja oslobađanje ljudi od takvog režima u kojem su ljudi samo poslušnici i pokazuje put prema kreativnoj budućnosti i slobodi.

S tom, verovatno najpoznatijom reklamom u istoriji, Apple je najavio Macintosh, a ove nedelje kompanija je predstavila nove modele iPad-ova za koje su objavili i novu reklamu nazvanu „Crush“ koja je izazvala potpuno suprotnu reakciju kod gledalaca.

Prema nekima, ta reklama pokazuje kako je Apple danas postao upravo ono protiv čega se borio pre 40 godina – zaštitni znak bezlične kulture koja uništava ljudsku kreativnost.

Pogledajte reklamu u produžetku i biće vam i više nego jasno zašto su mnogi razočarani ovim potezom Apple-a.

Reklama prikazuje gomilu stvari postavljenih na veliku hidrauličnu presu koja se polako spušta i gnječi trubu, gitaru, gramofon, knjige, stare televizore i druge stvari. Nakon što ih zgnječi i podigne se gornji deo, na presi ostaje samo jedan uređaj – iPad.

Iako je kompanija s ovom reklamom želela da pošalje poruku kako je iPad Pro, njihov najtanji tablet, u tako malom kućištu uspeo da zameni sve pomenute uređaje i predmeta i da sada sva ta muzika, video klipovi, fotografije i tekstovi staju u kućište tanko samo 5,1 mm, većina je to shvatila potpuno drugačije.

Kritičari smatraju da iPad, odnosno Apple, umesto da povećava kreativnost ljudi, on ne samo što je uništava, već i obezvređuju kulturu prikazom uništavanja instrumenata i knjiga.

Kritike ispod objavljenog videa su različite i brojne. Od pomenutog poređenja s 1984. pa do, kako je to na platformi X napisao Hju Grant – destrukcije ljudskog iskustva, pod pokroviteljstvom Silicijujmske doline. Slično razmišlja i glumica i rediteljka Džastin Bejtman koja je za ovu reklamu rekla da predstavlja uništavanje umetnosti, dok je tekstopisac Krispin Hant uništavanje muzičkih instrumenata uporedio s paljenjem knjiga.

Na reklamu su posebno žestoko reagovali Japanci: “Uništavanje korisnih stvari je arogantno i uvredljivo za nas Japance”, napisao je jedan korisnik platforme X iz Zemlje izlazećeg sunca, dok je drugi komentarisao kako muzičari cene instrumente više od svog života, a Apple ih u svojim promotivnim klipovima uništava.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari