Tri stotine učenika iz jednog problematičnog strasburškog predgrađa deset dana se dobrovoljno odreklo gledanja televizije i igranja video-igrica. Taj pedagoški eksperiment je prvi takve vrste u Evropi, javlja Dojče vele.
Konačno jedna pozitivna vest iz nekog francuskog predgrađa – ne o zapaljenim automobilima ili mladima koji divljaju po ulicama.

Tri stotine učenika iz jednog problematičnog strasburškog predgrađa deset dana se dobrovoljno odreklo gledanja televizije i igranja video-igrica. Taj pedagoški eksperiment je prvi takve vrste u Evropi, javlja Dojče vele.
Konačno jedna pozitivna vest iz nekog francuskog predgrađa – ne o zapaljenim automobilima ili mladima koji divljaju po ulicama. Priča o deci iz problematične strasburške četvrti Neuhof priča je o učenicima koji su spremni da rade na sebi i izuzetno motivisanim nastavnicima. Inače statistika o Neuhofu ne upućuje ni na šta dobro. Reč je o tipičnom kvartu – kako se to danas politički korektno kaže – „sa migracijskom pozadinom“. Mnogo stranaca, visoka nezaposlenost, nivo obrazovanja nizak. Upravo tamo se trenutno sprovodi jedan eksperiment koji privlači veliku pažnju javnosti: tri stotine učenika dobrovoljno je pristalo da se na deset dana odrekne gledanja televizije. Džordan, star deset godina, učenik trećeg razreda osnovne škole kaže: „To stvarno nije lako“ i posle sedam dana apstinencije od malog ekrana zaključuje kako je dan u domu bez televizije i video-igrica ponekad stvarno dosadan. Ali Džordan ne posustaje, baš kao ni drugi njegovi prijatelji iz razreda.
Desetine francuskih radijskih i televizijskih stanica i novina pratile su ovaj pedagoški eksperiment. U školu je došla i francuska ministarka obrazovanja Nadin Morano. Pitala je decu kako mogu da izdrže bez televizije i šta rade u vreme koje su inače provodili uz male ekrane. Jedan učenik joj je odgovorio da se igra napolju ili da crta, čita knjige – ali i da jedva čeka da se eksperiment završi. Koliko je za njih deset dana dugo postaje još jasnije kada se pred očima ima činjenica da deca u Francuskoj u proseku provode četiri do pet sati pred televizorom.
Cilj nastavnika u Neuhofu nije da se deci zabrani gledanje televizije nego da im ponudi alternativu, da im se ukaže im na svet s onu stranu televizijskih ekrana: s prirodom, biciklističkim turama, čitanjem, razgovorima. Učiteljica jednog trećeg razreda tvrdi da su deca tokom trajanja eksperimenta postala opuštenija, aktivnija.
Sličan eksperiment je sproveden i u Kanadi s rezultatom koji je pokazao da su deca, kada ne sede toliko dugo pred televizijom, mirnija, manje agresivna i da imaju manje problema s prekomernom težinom. Francuska ministarka obrazovanja je zaključila: ništa nije bolje za duh i telo dece od manje gledanja televizije. Nadin Morano je deci u Neuhofu rekla: „Znam o čemu govorim, jer i sama imam decu.“ Na to ju je jedan učenik svojim pitanjem nakratko ostavio bez teksta. On je hteo da zna jesu li i njena deca morala na neko vreme da se odreknu gledanja televizije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari