Onlajn reklamiranje skočilo je za 25 odsto ove godine, na solidnih 20 milijardi dolara, ali Internet direktori kažu da bi brojka mogla da bude znatno veća kada bi oglašivači imali na raspolaganju pouzdanije načine merenja onlajn publike. Za razliku od tradicionalnih medija, gde svaki format ima jednog glavnog određivača rejtinga – Nilsen Co.

Onlajn reklamiranje skočilo je za 25 odsto ove godine, na solidnih 20 milijardi dolara, ali Internet direktori kažu da bi brojka mogla da bude znatno veća kada bi oglašivači imali na raspolaganju pouzdanije načine merenja onlajn publike. Za razliku od tradicionalnih medija, gde svaki format ima jednog glavnog određivača rejtinga – Nilsen Co. za televiziju, Arbitron Inc. za radio i tako dalje – postoje mnogi izvori podataka o posetiocima Internet stranica. A ti izvori su često suprostavljeni. Neslaganja se takođe nastavljaju oko toga koji kriterijumi najbolje navode potencijalni interes korisnika ka robi ili usluzi. A dobijeni rezultati često nisu lako poredivi sa rejtingom drugih medija. Analitičari kažu da je reč o „problemu obilja.“ Izdavači na mreži su ojađeni zbog nedostatka jedinstva koje im ne dozvoljava da sebi priušte veći komad reklamnog kolača od 250 milijardi dolara samo u SAD, posebno kada se zna koliko ogromno vreme ljudi troše na Internetu. „Ova idustrija izgleda kao da ne može sama sebi da se skloni sa puta,“ kaže Stiv Vedsort, predsednik Internet grupacije kompanije Volt Dizni. „Potrebne su nam mere publike i njihovog korišćenja sistema koje su jasne, jednostavne i dostupne oglašivačima.“

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari