Sijetl: Grad Sijetl, na krajnjem severoistoku Sjedinjenih Država, jedan je od centara elektronske industrije i sedište Majkrosofta. Grad je takođe stecište sve veće industrije elektronske zabave u kojoj mladi programeri kreiraju novu generaciju video igrica. Za generaciju odraslu uz video igrice, industrija koja obrće milijarde dolara veoma je privlačna.

Sijetl: Grad Sijetl, na krajnjem severoistoku Sjedinjenih Država, jedan je od centara elektronske industrije i sedište Majkrosofta. Grad je takođe stecište sve veće industrije elektronske zabave u kojoj mladi programeri kreiraju novu generaciju video igrica. Za generaciju odraslu uz video igrice, industrija koja obrće milijarde dolara veoma je privlačna. Postdiplomac iz Libana, Dži Šahin, kaže kako želi da bude deo te industrije: „Još kao deca voleli smo da igramo video igrice. Neprestano smo sanjali o novim igricama i novim konzolama, i čekali na novu tehnologiju. Još dok sam bio u školi želeo sam da radim nešto što bi mi omogućilo da realizujem svoje ideje i svoje snove.“ Šahin studira na Tehnološkom institutu Dižipen, obrazovnom centru u Sijetlu, u kome se video igrice uzimaju ozbiljno.
Predsednik i direktor Dižipena, Klod Komer, kaže da se u tom institutu kompjuterska simulaciju studira na univerzitetskom nivou: „Drugim rečima, usredsređujemo se na teoriju i praksu kreiranja igrica, filmova i drugih struktura u kojima se koriste simulacije, kao što su aeronautička i automobilska industrija.“
Programeri se zapošljavaju u kompanijama kao što je Sonijev Studio za onlajn zabavu, u Sijetlu, koja proizvodi takozvane prividne svetove na Internetu, u kojima se učesnici svih uzrasta, iz čitavog sveta, udružuju u timove. Producent za igrice, Mat Vilson, kaže da igrači uživaju u grupnim igricama. „Među njima ima i bakica i klinaca. Kada igrate preko Interneta može da vam se desi da vam u bitci komanduje neki 16-godišnjak. Ponekad to je sasvim u redu.“
Druga kompanija u Sijetlu, nazvana Pop kap, razvija manje intenzivne igrice namenjene povremenim igračima. Njihov razvojni tim je mlad i dinamičan, a igrice su deo svakodnevnice, čak i u vreme pauze za ručak, kako kaže funkcioner kompanije Endru Stajn. „Svrha toga je opuštanje, ako se naporno radi, ali istovremeno i podsticanje kreativnosti i timskog rada. Programeri uživaju u druženju, dok timski igraju igrice i obavljaju svoje poslove.“ Endru Stajn napominje da je programiranje igrica zabavno, ali da je proizvodnja video igrica ozbiljan biznis, napominje Glas Amerike.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari