Do 15. aprila potrošači u Srbiji bi trebalo da dobiju nove obrasce računa za struju koji će pretrpeti određene izmene u odnosu na dosadašnje.


Razlozi za izmenu izgleda dosadašnjeg računa bile su učestale žalbe građana da su im obrasci o potrošnji struje koje su dobijali od EPS Snabdevanja nejasni i komplikovani, pa je odlučeno da se izradi preglednija varijanta koja ne bi dovodila do zabune. Novi računi za struju će biti dvostrani, odnosno informacije vezane za iznos koji potrošač mora da plati nalaziće se i sa jedne i sa druge strane računa. Na prednjoj strani računa kupac će moći da se upozna sa podacima o potrošnji struje u kilovat-satima, eventualnom zaduženju iz prethodnog perioda i iznosom TV pretplate. Na poleđini računa nalaziće se podaci o potrošnji i ceni struje po zonama i tarifama. Biće dostupne i stavke koliko je struje potrošeno u kojoj zoni. Novina je da će na obrascima koji će stići 15. aprila potrošači moći da vide koliko u proseku plaćaju kilovat- sat struje. Na prvoj strani računa nalaziće se i dijagram potrošnje po mesecima u prethodnih godinu dana, tako da će kupac moći da uporedi potrošnju. U procentima će biti prikazano i koliko je potrošnja veća ili manja nego u istom mesecu prethodne godine.

Vojislav Vuletić, ekspert za energetiku, kaže da je dobro što će račun biti pregledniji nego što je bio dosad, ali ističe da je mnogo važnije da bude tačan.

– Ono što potrošača najviše interesuje je iznos računa i da taj iznos bude precizan. Dakle, kupcima struje je bitno da ne budu oštećeni. Pohvale za preglednost novih računa, ali naglašavam da treba raditi na tome da oni budu tačni i da ima što manje grešaka. Sviđa mi se i to što račun mogu da upoređujem sa potrošnjom u prethodna tri meseca Međutim, potpuno je iracionalno da kupac ima pravo da reklamira grešku samo u slučaju da je račun veći za 25 odsto u odnosu na prethodni. Postavlja se pitanje zašto pravo na reklamaciju nemaju oni potrošači gde je odstupanje od prethodnog računa manje od 25 odsto – kaže naš sagovornik.

On dodaje da je veliki problem što će sada račun biti na dve strane.

– Dosad smo račun dobijali na jednoj, a sada ćemo morati da proučavamo dve strane. Biće, dakle, daleko više stavki za proučavanje što svakako komplikuje situaciju i otežava građanima tumačenje računa. Činjenica je da više od 90 odsto potrošača u ulozi laika kada je reč o električnoj energiji i njenom snabdevanju, pa ne verujem da će im računi biti jasniji samo zato što imaju više stavki, odnosno pojašnjenja. I to može da zbuni – naglašava Vuletić.

On smatra da je situacija sa računima bila mnogo bolja pre nego što ih je EPS Snabdevanje izmenio.

– Ovo je drugi put da se izgled računa menja otkako je formirano preduzeće EPS Snabdevanje. Smatram da su promene samo komplikovale stvar. Treba vratiti stanje na ono pre prve promene jer su tada računi bili jasniji i lakše su mogle da se uoče greške – smatra Vuletić.

Novi partneri

Suština problema je u detekciji onoga što izaziva greške u sistemu. A očito je da je, kada je reč o nekim distributivnim preduzećima, problem u softveru, odnosno u činjenici da je došlo do promene firmi koje su se time bavile za potrebe elektrodistribucije i da ove koje to sada čine, slabije rade, odnosno dolazi do većeg broja grešaka.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari