Turističkoj inspekciji je u prvih deset meseci ove godine stiglo 570 prijava koje se odnose na turističke agencije u Srbiji, a licencu su izgubile dve agencije, izjavio je načelnik odeljenja turističke inspekcije Beograd Stojan Arizanović.


Od 2008. do 2014. turističkim agencijama su oduzete ukupno 54 licence, a najviše 2013. godine, kada je oduzeto 16, kazao je Arizanović na skupu o primeni novog Zakona o zaštiti potrošača u Privrednoj komori Srbije.

On je dodao da toj inspekciji godišnje stigne od 1.600 do 2.000 prijava, od čega se jedna četvrtina odnosi na turističke agencije, a ostalo na ugostiteljske objekte. Naveo je da se turisti najviše žale da je nivo komfora manji od ugovorenog, odnosno da nema klime ili mini bara, da smeštaj nema utvrđene sadržaje – bazen, teniske terene, dečija igrališta, kao i na lokaciju. On je dodao da se putnici žale i na katregorizaciju, napominjući da standardi nisu isti u svim zemljama i da se ona određuje prema propisima zemlje u kojoj se smeštaj nalazi, kao i na dužinu trajanja aranžmana, ulazak ili izlazak iz sobe, na higijenu, buku, hranu, vodiča, prevoz.

Prema njegovim rečima, od 570 ovogodišnjih prijava, 218 je ocenjeno kao opravdano, dogovor je postignut u 107 slučajeva, a iznos koji su agencije vratile putnicima na osnovu toga je 2,9 miliona dinara.

Arizanović je dodao i da novi zakon predviđa i veća ovlašćenja turističkih inspekcija, odnosno ako inspektor utvrdi povredu zakona, on donosi i dostavlja rešenje u roku od pet dana, a ne 15 ili više kao što je ranije bio slučaj. U hitnim slučajevima, inspektor ima pravo da donese privremeno rešenje, koje od dana kontrole može da važi pet dana. Inspektor određuje i rok za otklanjanje nepravilnosti koji ne može biti kraći od 24 sata ali ni duži od dva meseca.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari