Pošta Srbije jedan je od retkih sistema koji se ne uklapa u opštu predstavu o javnim preduzećima kao gubitašima sa glomaznom organizacijom i neracionalnim upravljanjem. Prošlu godinu završila je sa preko tri milijarde dinara ostvarene dobiti, i jedna je od najuspešnijih domaćih kompanija koje posluju profitabilno. Ono što s ponosom ističu jeste smanjenje troškova za više od osam odsto i rast poslovnog dobitka, koji je nadmašio prethodnu godinu za 48 odsto.

Milan Krkobabić, generalni direktor Pošte, naglašava da se uz to redovno izmiruju sve obaveze i na taj način ozbiljno pune budžet Srbije. On u razgovoru za Danas kaže da se Pošta na ovim rezultatima neće zaustaviti. „Nastavljamo da rastemo, da se razvijamo i ostvarujemo još veće profite u više nego ozbiljnoj tržišnoj utakmici u kojoj samo u osnovnoj delatnosti imamo 49 konkurenata, u sveri IT preko 900, dok se u finansijskoj oblasti nadmećemo sa 30 poslovnih banaka“.

– Otvaranjem regionalnog poštanskog logističkog centra za sortiranje poštanskih pošiljki ostvaren je snažan tehnološki iskorak. O čemu se tačno radi, kako funkcioniše novi centar?

Regionalni poštansko-logistički centar „Beograd“ najveći je i najsavremeniji centar za sortiranje poštanskih pošiljaka u jugoistočnoj Evropi. Prostire se na površini od šest hektara, na kojoj je izgrađeno 28.000 kvadratnih metara tehnološkog, poslovnog i pomoćnog prostora. Lociran je u blizini glavnih saobraćajnih koridora što je omogućilo brzo i kvalitetno transportno povezivanje, ne samo u zemlji već i u regionu. Pošta Srbije je u Beogradu, Novom Sadu i Nišu instalirala najsavremeniju opremu i implementirala sopstveni „pametni“ program za brzu preradu i distribuciju pošiljaka i paketa. U ovim i još 15 preradnih centara širom zemlje dnevno se preradi skoro dva miliona pošiljaka i paketa.

U okviru ovog kompleksa nalazi se i posebno projektovan savremeni skladišni deo za poštansko-logističke usluge i razvoj elektronske trgovine koji omogućava pružanje integrisane logističke usluge na najvišem tehnološkom nivou.

– Nedavna poseta kineskog ambasadora otvorila je nove mogućnosti za rad Pošte Srbije. U kom delu je moguća saradnja?

Pre svega moguća je saradnja sa Poštom Kine i sa određenim kineskim kompanijama koje se bave elektronskom trgovinom, u domenu integrisane logističke usluge. Danas, elektronska trgovina dominira u svetu, naručuje se, plaća, carini, pakuje i dostavlja kupcu. Pošta to može i zna bolje od svih.

– Pominju se mogućnosti da Pošta Srbije uspostavi logističku saradnju sa velikim kompanijama za internet trgovinu, poput Alibabe i Aliekspresa. Koliko su ta očekivanja realna i šta bi to značilo za poslovanje Pošte?

Uvek smo realni i konkretni, a ako dodamo kinesku poslovnost i ozbiljnost, onda je to nešto što je potpuno izgledno. Za Poštu Srbije to bi bio pravi iskorak u 21. vek. Iskorak jedne kompanije se meri ostvarenim profitom i punom satisfakcijom njenih korisnika. U prevodu više novca za budžet Srbije, veće plate i sigurnost za 15.000 zaposlenih.

– Najavili ste nedavno da bi srpska Pošta mogla da bude zainteresovana i za privatizaciju pošta iz zemalja u okruženju, Crne Gore, Makedonije, BiH. Ima li konkretnih poteza kojima bi ta mogućnost bila realizovana?

Lider smo u Srbiji, rezultati poslovanja to jasno pokazuju. Hoćemo i možemo da budemo i regionalni lider. Zašto da ne, interesantne su nam i pošte u okruženju. U stalnim smo kontaktima, možemo da ponudimo ono što drugi ne mogu. Filozofija Pošte Srbije temelji se na rastu, razvoju, profitabilnosti i osvajanju novih tržišta.

– Ima li najava novih usluga koje će Pošta ponuditi građanima Srbije?

Da, kako da ne. Ovih dana u Pošti Srbije se intenzivno radi, kreće nova komercijalna usluga zastupanja u prodaji oglasnih poruka, zatim menjački poslovi i poslovi zastupanja u osiguranju. Očekujemo uvođenje nove usluge u saradnji sa Ministarstvom zdravlja od koje će građani Srbije imati velike koristi.

Zaposleni su ključni resurs

– Da li postojeći broj radnika i organizacija Pošte omogućavaju efikasno funkcionisanje? Ima li najava da će na tom planu biti nešto promenjeno. Nema viška radnika, nego manjka posla. To je opšte prihvaćena misao u Pošti, zato idemo u nove poslove, nove usluge i novu organizaciju. Uz punu saglasnost, što je atipično za Srbiju, menadžmenta, sindikata i zaposlenih. Sve poslove u vezi sa novom organizacijom rade ljudi iz kuće. Znanje, iskustvo i pre svega privrženost kući čini 15.000 zaposlenih ključnim resursom Pošte. Biti poštar – to mnogo znači!

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari