Otvaranje ponuda na tenderu izvođača radova na rekonstrukciji drumsko-železničkog mosta (koga su socijalisti svojevremeno krstili „Most Boška Peroševića“) bilo je „hladan tuš“ za četiri firme koje su konkurisale za ovaj posao. Tenderska komisija je, naime, zamerila što su sve četiri firme: „Goša“, „Intermost“, „Mostogradnja“ i „Tri omega inženjering“, napravile, navodno, isti propust – kod svih ponjuđača nedostaju pečati na fotokopijama dokumentacije za prethodno obavljene poslove na drumsko-železničkim mostovima čelične konstrukcije.

Otvaranje ponuda na tenderu izvođača radova na rekonstrukciji drumsko-železničkog mosta (koga su socijalisti svojevremeno krstili „Most Boška Peroševića“) bilo je „hladan tuš“ za četiri firme koje su konkurisale za ovaj posao. Tenderska komisija je, naime, zamerila što su sve četiri firme: „Goša“, „Intermost“, „Mostogradnja“ i „Tri omega inženjering“, napravile, navodno, isti propust – kod svih ponjuđača nedostaju pečati na fotokopijama dokumentacije za prethodno obavljene poslove na drumsko-železničkim mostovima čelične konstrukcije.
Komisija u kojoj su stručnjaci iz Zavoda za izgradnju grada i Železnica Srbije, u narednih deset dana će pregledati kompletnu dokumentaciju sve četiri firme, nakon čega će dostaviti izveštaj Upravnom odboru ZIG-a, koji treba da odabere izvođača radova. Radovi bi, kako se očekuje, počeli krajem aprila, a rok za završetak rekonstrukcije će biti definisan ugovorom. Ukoliko tender bude poništen, početak radova bi bio odložen za najmanje pola godine.
– Sa predstavnicima Železnica Srbije ćemo obraditi ponude, analitički ih proceniti i vrednovati, proveriti da li je dostavljena i overena sva neophodna dokumentacija, a zakjučak komisije će biti poznat za deset dana. Celokupna procedura dugo traje i nije iznenađujuće nestrpljenje da se sa rekonstrukcijom što pre počne, jer most je, nažalost, zbog nemarnosti poprilično zapušten. Najviše su oštećene kolovozne ploče za kretanje vozila, na kojima je došlo do zamora materijala, pa i do napuknuća na pojedinim mestima, što može biti veoma opasno, pogotovo ako voz pređe preko napuknute ploče – rekao je za Danas Dragan Milovanović, predsednik komisije i savetnik direktora ZIG-a.
Kako je Milovanović objasnio, zbog brzine izgradnje drumsko-železničkog mosta, nije bilo moguće nabaviti lim odgovarajuće debljine, pa je ugrađen nešto tanji nego što je propisano, i sada je neophodno što pre zameniti dotrajale kolovozne ploče.
Najpovoljniju ponudu, od 76.633.234 dinara, dala je firma „Goša“ iz Smederevske Palanke, sa rokom izvođenja radova od 105 dana i garancijom na posao od dve godine. Ova firma bi angažovala još dva proizvođača, „Goša kon“ i „Antikor“ preduzeće za antikorozivnu zaštitu. „Intermost“ iz Beograda je ponudio najkraći rok izvođenja od 75 dana, po ceni od 107.875.476 dinara, sa garancijom od godinu dana, a uz angažovanje jednog proizvođača i to za demontiranje i montiranje čeličnih kolovoznih ploča. „Mostogradnja“ je dala ponudu od 109.263.993 dinara, rok od 90 dana i garanciju od dve godine. Ova firma je i gradila drumsko-železnički most i ne bi angažovala proizvođača, jer svojim proizvodnim programom i potrebnom mehanizacijom pokriva sve što je neophodno za rekonstrukciju. Najskuplja ponuda, od 110.073.859 dinara, sa najdužim rokom od 150 dana i garancijom od dve godine, stigla je iz firme „Tri omega inženjering“. Ovo preduzeće bi angažovalo dva proizvođača, „Hemos“ za antikorozivnu zaštitu i „Kopeks“ za reparaciju i izradu kolovoznih ploča.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari