Metro niz vodu 1

Nije tajna da je svim vlastima u Beogradu gradnja metroa bila najveća kost u grlu, jer se i u najbolja finansijska vremena o njemu više govorilo, malo ili uzaludno projektovalo, a najviše lažno obećavalo.

Aktuelno obećanje jeste ono koje je nedavno izgovorio gradonačelnik Siniša Mali, da je početak gradnje zacrtan za kraj 2019. i da bi trebalo da bude gotov do 2023.

Izgleda da je nebitno to što je Mali još 2014. rekao da će se to desiti najkasnije početkom 2016: „Nikad ja nisam rekao 2016. Ne znam da sam rekao 2016. Ali dobro, moguće da sam rekao. Ako sam rekao, prihvatam da sam pogrešio, nije važno“, bravurozno je „demantovao“ sebe nedavno Siniša Mali.

Ipak ima i goreg – niko dosad nije govorio za javnost jedno, a da mu u osnovi za te iskaze – u projektu ili strategiji – piše nešto totalno drugačije, pa biva da ono što isti ljudi „pročitaju“ ponedeljak, više ne važi „iz glave“ u sredu. Poslednje metro laganje je u tom stilu jer je ekipa pre desetak dana najavljivala nešto sasvim drugo, pa je na predstavljanju Master plana saobraćajne infrastrukture obnarodovano da bi prva linija metroa trebalo da se završi 2027. godine, a druga do 2033! Izgleda da je tu voda mnogima ušla u uši i to zbog Beograda na vodi. Jer, sledi tek pravi biser za javnost. Praviće se zapravo „metro niz vodu“, koji bi trebalo da spoji dve izuzetno važne tačke prestonice – Makiško polje i Ada Huju. U skladu sa planovima za vodenu budućnost, jer kako se čulo, prva linija bi trebalo da spaja veoma zanimljiv deo grada gde nema ničega, sa delom gde ima samo komaraca. Sve na radost „brojnih“ stanovnika Rospi Ćuprije i još malobrojnijih Makišana, koji će moći da se brzo prevezu do „majke svih centara“, Beograda na vodi.

Zanimljivo je što nije baš jasno da li će to biti baš metro ili u centru ukopana železnica, koja i inače ide od Makiša. Kako god, ipak tu ima nečega. Naime, i Polje i Huja su zacrtani kao novi Beogradčići na vodama, gde će se, vele gradski oci, graditi velelepni stambeno-poslovni centri. Eto i pravog razloga za skretanje glavne linije metroa, koja je duže od pola veka predviđana za povezivanje najprometnijeg pravca sa zapada (Novi Beograd i Zemun) sa istokom grada (Bulevar ili Ustanička). Važnije je izgleda da se povežu Potemkinove tačke, gde je bratija već rezervisala placeva i nada se megaprofitu kad iskusni fantomi rasele Makišane i Rospićuprijce i utru put za 22. vek.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari