Ovo će biti najbolja poslovna godina m:tela posle pet godina rada. I mada je još rano da govorimo o visini profita, jer finansijski izveštaj još nije gotov, izvesno je da ćemo zabeležiti rekord kad je reč o profitabilnosti. To smo postigli zahvaljujući pre svega racionalizaciji troškova i uprkos činjenici da smo uveli taksu od jedan euro na sim kartice.

Efekat tog poslovnog poteza ogleda se, s jedne strane, u tome što korisnici sim kartica manje komuniciraju na ovaj način, a s druge, u racionalizaciji broja kartica, što je posebno došlo do izražaja kod pripejd korisnika. Uprkos tome uspeli smo da ove godine ostvarimo rezultate bolje od očekivanih – kaže u intervjuu za Danas Vladimir Lučić, izvršni direktor Kompanije m:tel u Crnoj Gori.

  • Od kojih usluga m:tel ostvaruje najviše prihoda i kakva je perspektiva fiksne telefonije?

– Ubedljivo najveći profit ostvarujemo od mobilne telefonije, računajući i roming, što se ne bi moglo reći za fiksnu telefoniju, čiji je doprinos poslovanju skroman. To ne treba da čudi imajući u vidu činjenicu da naš tržišni udeo u fiksnoj telefoniji iznosi samo dva odsto. Osim toga, naša fiksna telefonija bazirana je na vajmaks tehnologiji, koja ne omogućava brz razvoj fiksne telefonije. Mi se oslanjamo na saradnju sa kablovskm operaterima sa kojima nudimo i usluge kablovske televizije i interneta. Počeli smo u Budvi, proširili se na Podgoricu i Nikšić i verujem da ćemo uspeti da povećamo tržišni udeo u fiksnoj telefoniji. Ono što bi moglo da bude impuls razvoja fiksne telefonije jeste mogućnost prenosa broja u drugoj mreži, što je veoma bitno za konkurentnost jer fiksni telefon ljudi uglavnom koriste da primaju pozive, dok se mnogo više za razgovor koristi mobilni telefon.

  • U kojoj mjeri globalna ekonomska kriza kao i velika konkurencija na tržištu mobilne telefonije i interneta u Crnoj Gori utiču na poslovanje Kompanije?

– Moglo bi se reći da baš i nismo izabrali najsrećniji trenutak za početak rada, s obzirom na to da smo startovali sredinom 2007, a kriza je krenula već u jesen naredne godine. Ipak, uspeli smo da prebrodimo sve teškoće i da poslujemo pozitivno, što je, u poređenju sa operaterima u okruženju, veliki uspeh. Uspeh je utoliko veći ako se uzme u obzir da smo na malo crnogorsko tržište, na kojem je svaki stanovnik imao u proseku bar po jedan mobilni telefon, ušli kao treći operater. To praktično znači da smo morali da otimamo korisnike od drugih operatera. Crna Gora je za nas bila najveći izazov jer smo, za razliku od Telekoma Srbije, gde smo najveći fiksni i mobilni operater, i Telekoma Republike Srpske (dominantni operater), počeli kao treći i za relativno kratak vremenski period uspeli da osvojimo 26 odsto tržišnog udela. I mada je teško porediti poslovanje Telekoma Srbije i njegovih delova, Telekoma RS i crnogorskog m:tela, jer poslujemo u tri potpuno različita okruženja, činjenica je da tržište Crne Gore ima veliki potencijal. Uveren sam da će Crna Gora, na putu kao Evropskoj uniji, postati još atraktivnija turistička destinacija i da će doći do migracije određenog broja turista iz Hrvatske, što će pozitivno uticati na prihode mobilnih operatera.

  • Mogu li se očekivati nove usluge i servisi za korisnike m:tela?

– Pažnju ćemo usmeriti ka razvoju mobilnog interneta jer mi se čini da je Crna Gora plodno tlo za promovisanje te usluge. Zaključili smo da ova zemlja ima veliki broj korisnika mobilne telefonije, ali razvoj mobilnog interneta još uvek nije na nivou karakterističnom za zemlje Zapadne Evrope, pa je potrebno razviti neke praktične aplikacije. Takođe, ekskluzivno za Danas, mogu da najavim da će od 17. januara za korisnike m:tela biti ukinut roming, tako da će prilikom boravka u Srbiji moći da razgovaraju po nacionalnim tarifama, dok će pozive primati besplatno. Tu su i druge pogodnosti, mislim pre svega na pripejd korisnike koji će, ukoliko odluče da pređu na postpejd uslugu, šest meseci imati besplatnu pretplatu, čime se štedi 20 odsto pretplate. Mislili smo i na potencijalne pripejd korisnike koji pet meseci mogu da računaju na besplatnih 5.000 minuta razgovora i poruka, kao i na neograničeni internet. Od januara takođe ćemo korisnicima omogućiti da povoljnije razgovaraju.

  • A u slučaju prodaje Telekoma Srbije da li bi se nešto promijenilo u poslovanju m:tela?

– Eventualna privatizacija Telekoma neće se odraziti na poslovanje i poslovnu politiku m:tela, koji je jedna stabilna kompanija i takva će biti za bilo kog vlasnika.

Investicioni ciklus

* Koji su planovi za 2013. kad je riječ o investicijama?

– Plan je da naredne godine investiramo više nego u prethodne tri godine. Ulaganja će pre svega biti usmerena u razvoj mobilnog interneta i u bolju pokrivenost. U septembru i oktobru instalirali smo 14 dodatnih repetitora, a sledeće godine biće instalirano još 42, čime pojačavamo pokrivenost i kvalitet mreže. Osim toga, dosta ćemo raditi na mobilnim aplikacijama, planiramo da pustimo veb mobajl TV, napredni servis koji će korisnicima omogućiti da u svakom trenutku prate sportska dešavanja bilo gde da se nalaze u Crnoj Gori, a u planu je i servis koji će korisnicima smart telefona olakšati telefoniranje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari