Na pozorišnoj sceni novovaroškog Doma kulture, prošlog četvrtka, gostovao je novoosnovani teatar iz Kragujevca „Pozorište na Pivari“. Kragujevčani su se ovdašnjoj publici predstavili komadom „Magneti“, po tekstu Ivana Panića i režiji Dragana Jakovljevića.

U izvanrednoj duodrami, uvek aktuelnoj jer je radnja fokusirana na „obične“ ljude iz naše svakodnevice – dva kuma i njihove međusobne odnose, ljude koji za sobom, kako kaže autor izvanrednog teksta, ostavljaju krvavi trag kao jedini dokaz svoga postojanja. Reč je o autentičnom i tragikomičnom prikazu našeg mentaliteta, naravi, ali i poremećenih i iskrivljenih vrednosnih sudova, kojim se opisuje i ujedno kritikuje stanje srpskog društva danas. Dušan je mašinski inženjer, koji ne radi u struci već drži stolarsku radionicu i jedva sastavlja kraj sa krajem, pošteno zarađujući kako bi izdržavao porodicu. Njegov kum Obren je vlasnik ćevabdžinice i kafane, čovek sa „debelim“ vezama, te zato malo radi, a puno zarađuje. Dušan godinama trpi kumovo bahato i primitivno ponašanje, a vaspitanje i sofisticiranost mu ne dozvoljavaju da mu vrati istom merom.

– Tekst je pisan kao žalosna tragikomedija i priča o nama, to je studija društva koja govori o tome šta je sve to dovelo do toga da izgubimo ono ljudsko i lepo u nama samima, ali i okruženju -ljubav, porodicu, osećanja, dobročinstvo, moral. Ovaj tekst zato opravdano nosi podnaslov „Crtica o trpljenju i strpljenju“, ali sa likovima koji u komadu nisu na žalost „potrefljeni“, kaže poznati tekstopisac i dramaturg Ivan Panić, koji je široj pozorišnoj publici naročito poznat po komadu „Sad se smej Sotire“.

U komadu „Magneti“ maestralno igraju prvaci Knjaževačko-srpskog teatra – Ivan Vidosavljević i Zdravko Maletić, a reditelj Dragan Jakovljević (nekadašnji upravnik kragujevačkog teatra „Joakim Vujić“, koji je režirao i više predstava u izvođenju Amaterskog pozorišta iz Nove Varoši). U radu na predstavi imao je i pomoć proverenog tima saradnika: Bore Dugića (muzika), Snežane Kovačević (kostimografija), Slobodana Nikolića i Dejana Vukomanovića (pomoć u scenografiji). Predstava je premijerno izvedena u aprilu ove godine u Jakovljevićevom rodnom gradu Kragujevcu i ako je suditi po ovom umetničkom prvencu, novoosnovani teatar na Lepenici imaće dug i uspešan pozorišni život.