Fijat ostaje u Srbiji 1Foto:Fonet/Aleksandar Levajković

Uprkos opadanju proizvodnje i plasmana modela „fijat 500L“ i najavljenom otpuštanju gotovo trećine od ukupno 3.200 radnika u kragujevačkoj kompaniji – ostaje u Srbiji.

Ovo je zaključeno sastanku tehničkog premijera i mandatara za sastav nove srpske vlade Aleksandra Vučića sa izvršnim direktorom Grupacije Fijat Krajsler automobili za Evropu, Afriku i Bliski istok Alfredom Altavilom i njegovim saradnicima, u Torinu.

Altavila je rekao da je fabrika u Kragujevcu veoma važna za industrijsko poslovanje Fijata i da Fijat grupacija potvrđuje svoju posvećenost Srbiji. Tokom razgovora, kako navodi FCA Srbija, rečeno je da će izgledi industrije u narednim godinama i konkurentnost modela „fijat 500L“ u svom segmentu tokom „životnog ciklusa automobila“ omogućiti kompaniji Fijat Srbija da planira kontinuitet u poslovanju fabrike i da održi svoj doprinos jačanju srpske privrede.

– FCA Srbija i naša fabrika u Kragujevcu su veoma važni za naše industrijsko poslovanje. FCA Grupacija potvrđuje svoju posvećenost zemlji – rekao je Altavila.
Kako prenosi Fijat Krajsler automobili Srbija u saopštenju, Altavila i Vučić su imali veoma uspešan sastanak tokom kojeg su obojica istakli značaj zajedničke kompanije u Srbiji i fabrike Fijat u Kragujevcu, kao i svoju posvećenost daljem kontinuiranom prisustvu Fijata u Srbiji.

Vučić je rekao da će Vlada Srbije dati svoju punu podršku poslovanju FCA Grupacije u Srbiji da bi joj obezbedila sigurnu budućnost za dalje poslovanje i dugoročno strateško partnerstvo između Srbije i FCA Grupacije.
– Nastavićemo da vodimo otvoren dijalog sa našim partnerom o budućem razvoju FCA fabrike u Kragujevcu – rekao je Vučić i dodao da je to u najboljem interesu svih zaposlenih, lokalne zajednice i celokupne srpske ekonomije.
Bolji poznavaoci ove problematike ostanak i opstanak Fijata u Srbiji, uprkos aktuelnim teškoćama u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija, nikada nisu dovodili u pitanje, jer su u temeljnu rekonstrukciju nekadašnje Zastavine fabrike automobila i nabavku najsavremenije proizvodne opreme iz Italije, Nemačke i Japana, do sada investirane oko 1,3 milijarde evra, što je ubedljivo najveća industrijska investicija u Srbiji u poslednjih nekoliko decenija. Nijedan investitor, tvrde upućeni, i ne razmišlja o napuštanju kompanije u koju je uloženo toliko novca, i koja je, pritom, i dalje jedna od najmodernijih, ako ne i najmodernija fabrika automobila na svetu.

Mada se u informaciji sa sastanka u Torinu to ne navodi, sasvim je izvesno da su Vučić i Altavila juče razgovarali i o drugom modelu automobila koji bi izlazio iz kragujevačke fabrike, ali da je to tema o kojoj će se i dalje razgovarati. Grupacija Fijat Krajsler će poslovanje kompanije FCA Srbija i dalje, sudeći prema izjavi Altavile, zasnivati na modelu “fijat 500L”, a koji će se, nakon tekućeg redizajniranja, najverovatnije dogodine na svetskim tržištima pojaviti sa donekle izmenjenim likom.
Srbija bi, s druge strane, do dobijanja novog modela, trebalo da ispuni preostale ugovorne obaveze prema Fijatu, pre svega one vezane za izgradnju auto-puta od Kragujevca prema koridoru 10 i modernizaciju pruge Lapovo – Kragujevac – Kraljevo.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari