Site name

Sledi nova privatizacija Radio televizije Kragujevac

Radio televizija Kragujevac ponovo će biti privatizovana, a zvaničnu odluku o tome, na predlog Gradskog veća, doneće odbornici lokalnog parlamenta do kraja meseca.

Piše: Z. R.

Kragujevac 19. decembar 2017. 23:24

Sledi nova privatizacija Radio televizije Kragujevac

Foto: N1

Odmah nakon verifikacije u gradskom parlamentu, inicijativa će biti prosleđena Ministarstvu privrede "na dalje postupanje".

Inicijativa Gradskog veća o ponovnoj privatizaciji letos "podržavljene" RTK, uveliko je zateklo kragujevačku javnost. Ovde se, naime, verovalo, a to su, saznaje se, očekivali i u gradskoj upravi, da će RTK novom medijskom strategijom Srbije, čija je izrada u toku, da bude transformisan u šumadijski javni servis, te da će, na taj način, da bude izbegnuta nova privatizacija te medijske kuće.

Ali, kako će, po svemu sudeći, u Srbiji i ubuduće postojati samo dva medijska javna servisa (RTS i RTV), to gradska uprava u Kragujevcu, shodno uredbi Vlade, kojom je RTK na upravljanje gradu krajem juna vraćena na rok od šest meseci, u kom treba da bude pripremljena za novu promenu vlasničke strukture, i koji ističe 6. januara 2018, jednostavno mora da pokrene postupak njene ponovne privatizacije. Taj postupak, opet prema uredbi Vlade, treba da bude okončan do početkom februara.

Da li je gradska vlast, u međuvremenu našla novog kupca za RTK, i to ozbiljnijeg od prethodnog gazde te medijske kuće, kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića, pouzdano se ne zna. Ono što se, međutim, zna jeste da je spašavanje Radio televizije Kragujevac od posledica prethodne neuspele privatizacije i totalne propasti grad Kragujevac ove godine koštalo svih 155 miliona dinara, koliko je prošlomesečnim rebalansom ovogodišnjeg gradskog budžeta predviđeno za finansiranje RTK u 2017. godini.

Taj novac koji je svojevremeno, dok je RTK zapošljavao više od 100 novinara i drugih radnika, bio dovoljan za višegodišnje finansiranje rada, sada je potrošen na isplatu zaostalih zarada zaposlenima, koji su to pravo ostvarili na sudu. Istovremeno su novcem iz gradske kase pokriveni i svi ostali dugovi Radioce Milosavljevića, koji za godinu i kusur dana, koliko je bio vlasnik RTK, nije ispunio nijednu ugovornu obavezu ni prema toj medijskoj kući ni prema zaposlenima, a ni prema ni prema državi.

Radio televizija Kragujevac, podsetimo, prvi put je privatizovana u oktobru 2015. kada ju je, uz još sedam -osam televizijskih kuća širom Srbije, kupio Radioca Milosavljević, sa kojim je ugovor raskinut u januaru ove godine. Poništenju privatizacije RTK prethodili su višenedeljni štrajk i ulični protesti zaposlenih, plenidba i rasprodaja pokretne imovine firme, zarad namirivanja potraživanja poverilaca, te oduzimanje dozvole za emitovanje programa. 

 

povezane vesti

komentari (0)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.